اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه‌ای چهار ساله محقق می‌شود

بهره‌مندی 400 روستای کهگیلویه و بویراحمد از آب‌شرب سالم

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش برای بهره‌مندی 411 روستای استان از آب سالم از برنامه‌های اصلی آبفار است.

بهره‌مندی 400 روستای کهگیلویه و بویراحمد از آب‌شرب سالم

فیض‌الله پاسره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جمعیت روستاهای بهره‌مند از آب سالم به 97 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در یک دوره چهار ساله و برای 411 روستا پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در این برنامه چهارساله روستاهای بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم به 79 درصد افزایش خواهد یافت.

وی رویکرد اصلی آب و فاضلاب روستایی استان را تامین آب آشامیدنی سالم و با کیفیت، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به منظور ارتقا سطح بهداشت در محیط روستایی، حفاظت از محیط زیست و منابع آب زیرزمینی و استفاده مجدد از پسماندها اعلام کرد و بیان داشت: برای نیل به این هدف همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول اجتناب‌‌ناپذیر است.

یاسره اذعان داشت: باید با فرهنگ‌سازی به کمک رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما اقشار مختلف مردم به خصوص روستائیان را با اهمیت مصرف بهینه آب شرب آشنا کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مشکلات اصلی در حوزه آب روستایی انشعابات غیر مجاز و هدر روی آب شرب سالمی است که با هزینه‌های سنگین تامین می‌شود.

وی یادآور شد: همه به‌ خصوص دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش باید در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب تلاش بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام/82008/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول