اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم تأکید کرد

افزایش صادرات خرمای بم با همکاری بخش خصوصی

فرماندار بم گفت: سالانه بیش از 200 هزار تن خرما در شرق استان تولید می‌شود که درصد صادرات آن کم است و به لحاظ کیفیت بالای خرمای بم باید زمینه صادرات هرچه بیشتر آن فراهم شود.

افزایش صادرات خرمای بم با همکاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت آفت زنجره خرما در بم اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مردم شهرستان به امر کشاورزی مشغول هستند و منبع درآمد آنها محصول خرما است، همواره نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشته که باید نسبت به رفع آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 200 هزار تن خرما در شرق استان تولید می‌شود که درصد صادرات آن کم است و به لحاظ کیفیت خوب خرمای بم باید زمینه صادرات هرچه بیشتر آن فراهم شود.

فرماندار بم ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش صادرات خرما همکاری و تلاش بخش خصوصی است که باید انجمن خرما با شرکت‌های خارجی مذاکرات لازم را انجام دهد.

زین‌الصالحین ابراز داشت: در سفر اخیر سفیر چین در ایران به بم موضوع صادرات خرما به چین با حضور یکی از صادرکنندگان خرما مطرح شد که سفیر چین در زمینه انجام مقدمات کار و ارتباط با شرکت‌های چینی قول مساعد داد.

فرماندار بم بیان کرد: برای مقابله جدی با آفت زنجره خرما باید دبیرخانه دائمی تشکیل و ضمن انجام کارهای تحقیقاتی بودجه لازم از طریق دولت و وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

وی اذعان داشت: در چند سال گذشته یک کار جدی و اصولی برای مقابله با آفت زنجره انجام نشده و در صورت ادامه داشتن و افزایش آفات کشاورزان منطقه با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات موجود در بم خشک شدن درختان خرما به دلیل کمبود آب و تمایل مالکان برای تغییر کاربری است که باید به طور جدی با این موضوع برخورد و متخلفان مورد پیگیری قضایی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام اصغر دهقان‌دولتی امام جمعه بخش بروات با بیان اینکه همه انبیای الهی به گونه‌ای کشاورز بودند، گفت: در دین اسلام تاکید فراوانی به کشاورزی به ویژه کاشت نخل شده است.

وی خواستار حمایت جدی مسئولان از کشاورزان و اختصاص اعتبارات لازم برای مبارزه با آفت زنجره خرما شد.

انتهای پیام/2446/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول