اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور رئیس جمهور صورت می‌گیرد

بررسی مشکلات خرمای استان بوشهر در فراکسیون خرمای مجلس

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: رئیس جمهور معاون پارلمانی خود را مامور پیگیری و بررسی برای حل مشکلات خرمای استان بوشهر کرد.

بررسی مشکلات خرمای استان بوشهر در فراکسیون خرمای مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید‌مهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در دومین نشست بخش خصوصی با دولت در بوشهر با تاکید بر همت جدی مسئولان و مدیران بوشهر برای حل مشکلات خرما در استان اظهار داشت: باید راهکاری همیشگی برای حل مشکلات خرما در استان بیاندیشیم چراکه با حل دائمی مشکلات خرما، شاهد پویایی و ایجاد اشتغال از طریق محصول خرما در استان خواهیم بود.

نماینده دشتستان با تاکید بر تدوین طرح جامع خرما در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در نشست نمایندگان استان بوشهر با رئیس جمهوری و مطرح کردن بحث خرما، ایشان معاون پارلمانی رئیس جمهور را مامور کرد که با حضور در فراکسیون خرمای مجلس و تشکل کارگروه ویژه‌ای مشکلات بخش خرمای استان بوشهر را بررسی کند.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: همچنین شهردار تهران نیز اعلام آمادگی کرده که خرمای بوشهر در میادین میوه و تره‌بار تهران عرضه شود و دست‌اندرکاران این بخش در استان باید با شهرداری تهران مذاکرات لازم را انجام داده و زمینه امضای توافقنامه‌ای در این بخش را فراهم کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استان بوشهر به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که لازم است با تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف مشکلات را حل و فصل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان بوشهر نیز گفت: استان بوشهر با 6 میلیون اصله نخل 120 تا 140 هزار تن در سال تولید دارد.

علی‌اکبر شریف‌پور بوشهری افزود: 43 واحد بسته‌بندی و فرآوری صنعتی و یک‌هزار و 780 واحد سنتی خرما در استان بوشهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان به نخیلات تعلق دارد، تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها مسئولان استان باید توجه ویژه برای حل مشکلات نخیلات منطقه دشتستان داشته باشند.

شریف‌پور بوشهری اضافه کرد: مشکلات خرما در استان بوشهر باید با تدابیر و همکاری استاندار و مسئولان برطرف شود تا نخلداران بیش از این متضرر نشوند.

انتهای پیام/66006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول