اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ریگان:

500 نهال پاجوش خرمای آلوده در ریگان امحا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: با استقرار پست قرنطینه در ورودی استان کرمان بیش از 500 نهال پاجوش آلوده به بیماری خطرناک سرخرطومی خرما در ریگان امحا شد.

500 نهال پاجوش خرمای آلوده در ریگان امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، موسی جلالی ظهر امروز در حاشیه امحای نهال خرما در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استقرار پست قرنطینه در ورودی استان کرمان از سمت سیستان و بلوچستان بیش از 500 نهال پاجوش آلوده به بیماری خطرناک سرخرطومی امروز در ریگان امحا شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه فصل کشت پاجوش‌های خرما در شهرستان‌های شرقی استان کرمان آغاز شده است، عده‌ای افراد سودجو و عده‌ای که آگاهی کافی در این زمینه ندارند، پاجوش‌های آلوده‌ای را از استان سیستان و بلوچستان وارد استان کرمان می‌کنند.

جلالی با اشاره به اینکه بیماری خطرناک سرخرطومی از مرزهای پاکستان و کشورهای عربی وارد سیستان و بلوچستان شده است، عنوان کرد: یکی از راه‌های سرایت آن در منطقه انتقال از طریق پاجوش خرما است که با ورود این بیماری اقتصاد منطقه دچار خسارت شدید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان با بیان اینکه این بیماری سرطان خرما است، تصریح کرد: با استقرار پست قرنطینه در مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان در ورودی شهرستان از ورود نهال‌های آلوده به استان کرمان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این بیماری وارد نخلستان‌های شهرستان‌ها شود، دیگر نمی‌توان از آن جلوگیری کرد، گفت: با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در پست قرنطینه از ورود نهال‌های آلوده به شهرستان جلوگیری می‌شود.

جلالی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ریگان تولیدکننده پاجوش است، کشاورزان می‌توانند پاجوش خرمای خود را از باغ‌های نخلستان‌های این شهرستان تامین کنند.

وی از کشاورزان خواست برای تهیه پاجوش سالم به اداره جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/80014/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول