اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27/گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

تور گردشگری مذهبی در گرگان راه‎اندازی شد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از راه‎اندازی تور گردشگری مذهبی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

تور گردشگری مذهبی در گرگان راه‎اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: با رایزنی‎های صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار است که امسال برای نخستین‎بار در کشور نسبت به راه‎اندازی تور گردشگری مذهبی در گرگان اقدام شود.

وی با بیان اینکه سه مسیر برای گردشگری مذهبی در گرگان پیش‎بینی شده است، تصریح کرد: مسیر اول از امامزاده عبدالله (ع) گرگان، موزه شهر گرگان، سردرب لشکر 30 پیاده گرگان، امامزاده طیب قرن‎آباد آغاز می‎شود، مسیر دوم شامل جنگل ناهارخوران، بافت تاریخی گرگان و امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت است.

سلیمانی‎فرد ادامه داد: مسیر سوم گردشگری؛ بازدید از بافت قدیم گرگان، امامزاده نور (ع)، خانه شیرنگی، مدرسه تقوی، خانه باقری، بازار نعلبندان و مسجد جامع گرگان است.

برای تثبیت مسافران باید جاذبه‎های مختلف گلستان معرفی شود/ گرگان فقط ناهارخوران نیست

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه خودروهای سبک برای طرح مذکور پیش‎بینی شده است، افزود: زائران، مسافران و علاقمندان می‎توانند در ستاد اسکان ثبت‎نام کنند.

سلیمانی‎فرد گذرگاه بودن گلستان را یکی از دغدغه‎های مهم استان خواند و بیان داشت: برای تثبیت مسافران باید جاذبه‎های مختلف فرهنگی، مذهبی و تاریخی معرفی شوند چراکه گرگان فقط ناهارخوران نیست و جاذبه‎های زیبای این نگارستان می‎تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند.

وی با بیان اینکه تور گردشگری مسیرهای سه گانه از طریق یک راهنمای گردشگری انجام می‎شود، ابراز داشت: بیوگرافی مسائل تاریخی و فرهنگی از طریق این راهنما به مسافران معرفی می‎شود که این بازدیدها طی ساعات 9 صبح تا 12 ظهر پیش‎بینی شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از توزیع بسته‎های فرهنگی بین مسافران و زائران خبر داد و گفت: طرح گردشگری مذهبی برای نخستین‎بار به صورت پایلوت در گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/83001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول