اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

شهرداری گرگان به استقبال بهار رفت

مدیر شهرداری منطقه دو گرگان برنامه‎های طرح استقبال از بهار این منطقه در سه حوزه عمرانی، خدمات شهری و زیباسازی را تشریح کرد.

شهرداری گرگان به استقبال بهار رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهرام شاکری عصر امروز در جمع خبرنگاران، برنامه‎های طرح استقبال از بهار این منطقه را که تحت نظارت آن حوزه  در سه بخش عمرانی، خدمات شهری و زیباسازی انجام می‎شود را تشریح کرد.

توقف تمام مجوزهای حفاری شرکت‎های از تاریخ 10 اسفند ماه

وی اظهار داشت: به منظور استقبال از بهار و ایجاد رضایتمندی شهروندان از تاریخ 10 اسفند ماه تمام مجوزهای حفاری شرکت‎های مختلف چون آب، برق و گاز متوقف شد و فقط مرمت حفاری‎ها و اتمام کارهای نیمه‎تمام انجام می‎شود.

مدیر شهرداری منطقه دو گرگان ادامه داد: مرمت آسفالت و لکه‎گیری‎ها، بتن و پازل فرش پیاده‎روها با اولویت‎بندی خیابان‎های اصلی شهر همچون ولی عصر(عج) و خیابان امام خمینی (ره)، مرمت جدول، رفیوژها و رفع خطر از آنها با اولویت مسیرهای پرتردد مسافران از جمله اقدامات عمرانی شهرداری منطقه دو برای استقبال از بهار است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات عمرانی در راستای اجرای بهینه این طرح اقدامات خدمات شهری همچون پاکسازی محلات و انجام شستشوی خیابان‎ها نیز در حال انجام است.

شاکری افزود: آهک‎پاشی جداول، علف‎زنی حاشیه پیاده‎روها، تسطیح زمین‎های خالی که در دید عموم قرار دارند، شستشوی سایبان‎ها و کرکره‎های مغازه‎ها، شستشوی پل‎های هوایی و تابلو های ترافیکی، پاکسازی و جمع‎آوری بنرها و پلاکاردهای تاریخ گذشته روی تیرهای برق از جمله اقدامات خدمات شهری در این ایام است.

تلاش برای جمع‎آوری دستفروشان و ساماندهی آنان در بازارچه‎های موقت

وی از تلاش برای جمع‎آوری دستفروشان ثابت و پیاده در سطح منطقه و ساماندهی آنان در بازارچه‎های موقت (مکان «چهارشنبه بازار» در بلوار الغدیر و بازارچه خیابان پنج آذر نبش آذر یکم) خبر داد و افزود: پاکسازی «نعلبندان»، خیابان شهید رجایی و چهار راه میدان و عدالت 33، پاکسازی پیاده‎روی چهارشنبه بازار و ورودی و خروجی‎های شهر و مسیر بلوار استرآباد (آق‎قلا) از دیگر اقدامات این حوزه است.

مدیر شهرداری منطقه دو گرگان یکی دیگر از اقدامات خدمات شهری این منطقه پاکسازی میدان شهید قندهاری (ترمینال)، ضلع شمال «امامزاده عبدالله» از پرنده‎فروشان و امانت‎فروشی‎های داخل «چهار راه میدان» و انتقال آنها به مکان «چهارشنبه بازار» در روزهای جمعه است.

شاکری افزود: دیوارها و درب‎های گاراژهای سطح منطقه حد فاصل پل «فته‎باغ» تا میدان بسیج در هر دو طرف خیابان از هرگونه نازیبایی پاکسازی و تعویض پرچم‎های برافراشته ورودی، نصب تابلوهای هدایت مسیر برای مسافران نوروزی و شستشو و مرمت سرویس‎های بهداشتی عمومی نیز در حال انجام است. 

وی گفت: همچنین در راستای مصوبات ستاد تسهیلات نوروزی با جایگاه‎های پمپ بنزین نیز هماهنگ شده تا روز 28 اسفند تمام تعمیرات خود را انجام داده تا در روزهای نوروز فعال باشند.

مدیر شهرداری منطقه دو گرگان تصریح کرد: برای بررسی اقداماتی که باید در این راستا انجام شود و نظارت بر اجرای صحیح آنها تیمی سه نفره از کارشناسان حوزه‎های عمران، خدمات شهر و زیباسازی  تشکیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این اقدامات بتواند رضایت شهروندان را تامین کرده و از همشهریان خواست تا برای بهتر انجام دادن این طرح و داشتن شهری پاکیزه و معرفی آن به گردشگران نوروزی به عنوان شهری نمونه با شهرداری همکاری کنند.

انتهای پیام/2307/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول