اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24/گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

فعالیت 230 دستگاه اتوبوس در طرح نوروزی گلستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان از فعالیت 230 دستگاه اتوبوس در ایام نوروز در این استان خبر داد.

فعالیت 230 دستگاه اتوبوس در طرح نوروزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی میقانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص احداث پایانه‎های مسافربری در گلستان اظهار داشت: با پیگیری رسانه‎های استان گلستان و تلاش مجموعه دستگاه‎ها در استان یک عزم جدی برای احداث پایانه‎های مسافربری در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت در استان گلستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای بسیار خوب و سریع این موضوع نیاز است تا شهرداری‎ها نیز اقدام عاجل و جدی را داشته باشند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان نیز در جذب سرمایه‎گذار و مسائل دیگر شهرداری‎ها را یاری خواهد کرد.

فعالیت 230 دستگاه در طرح نوروزی در گلستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان در خصوص برنامه‎ریزی‎های انجام شده برای سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی که از 25 اسفندماه سال جاری آغاز می‎شود اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان هم نقش فعالی را دارد.

میقانی گفت: در استان گلستان روزانه 200 دستگاه اتوبوس به نقاط مختلف کشور مسافران را جابجا می‌کنند و تقریبا 80 مسیر اتوبوسی در استان گلستان داریم.

وی افزود: به طور معمول اوج سفرها در استان گلستان در روزهای پایانی تعطیلات است و در نظر گرفته‎ایم که 10 درصد به توان لجستیکی خودمان اضافه کنیم و تقریبا 230 دستگاه ناوگان ویژه برای ایام نوروز و به‎خصوص ایام پایانی تعطیلات در نظر گرفته شده است.

پیش‎فروش حضوری از 18 اسفندماه آغاز شد / نام مسافرهای بین‎ راهی باید وارد لیست شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان در خصوص پیش‎فروش بلیط‎های اتوبوس در استان گلستان تصریح کرد: از 18 اسفندماه جاری پیش‎فروش بلیط اتوبوس‎ها در استان گلستان به صورت حضوری انجام می‎شود.

میقانی تاکید کرد: جلسات توجیهی مختلفی را هم اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان با پلیس‎راه برگزار کرده تا نظارت و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز افزایش یابد.

وی گفت: در پایان سفرهای نوروزی موضوع تشویق رانندگانی که عملکرد مناسب و قابل قبولی را داشته باشند انجام خواهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان اظهار داشت: در هر شرکت مسافربری یک مسئول فنی حاضر است که نظارت سلامت فنی ناوگان حمل و نقل را بر عهده دارد و موظف هستند قبل از هر سفر صحت و سلامت ناوگان را مورد تایید قرار دهند.

میقانی بیان کرد: نیروهایی هم به صورت کنترل نامحسوس ساماندهی شده‎ و در تلاش هستیم سفرهای خوب و ایمن را هم در پایان طرح نوروزی داشته باشیم و شاهد حادثه خاصی نباشیم.

وی اضافه کرد: سند حمل و نقل برون شهری صورت وضعیت تمبرداری است که در ابتدا و قبل از حرکت اتوبوس صادر می‎شود که باید همراه راننده باشد و توسط شرکت حمل و نقل به صورت رایانه‎ای صادر می‎شود.

میقانی گفت: طبق قانون و مقررات اتوبوس‎ها باید برای مسافرهای بین راهی که سوار می‌کنند نام مسافر را در لیستی که در اختیار دارند به صورت دستی بنویسند تا در خصوص مسائل قانونی و بیمه‎ای مشکلی به وجود نیاید،‌ همچنین تمام افرادی که در اتوبوس حاضر هستند و نام آنها در لیست به صورت دستی و یا رایانه‎ای ثبت شده است، پوشش بیمه خواهند بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان تاکید کرد: در رویکرد جدید با رانندگانی که پیاده و سوار کردن بیش از اندازه مسافر را دارند برخورد می‎کنیم و در حال حاضر نیز با 8 راننده که در سنوات گذشته تذکراتی را هم دریافت کردند برخورد شده و از یک ماه تا سه ماه از فعالیت در حمل و نقل برون شهری محروم شده‎اند.

میقانی ادامه داد: سامانه پیامک 110120 پلیس بهترین راه ارتباط مردمی با پلیس است که می‎توان نظارت عالی را در خدمات حمل و نقل برون شهری ایجاد کرد که مردم می‎توانند هرگونه موضوع و مسئله‎ای که در حمل و نقل برون‎شهری مشاهده کردند که این مسائل می‎تواند تخلف رانندگی، نقص فنی و موارد مشابه دیگر باشد را به پلیس گزارش دهند تا همراه ناظران حمل و نقل و پایانه‎ها برخورد مناسب انجام شود.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول