اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کردستان خبر داد

برگزاری یادواره شهدای بمباران شیمیایی حلبچه در سنندج

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برگزاری یادواره شهدای حلبچه با حضور جمعی از مسئولان و رزمندگان دفاع مقدس در سنندج خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای بمباران شیمیایی حلبچه در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرفبیانی عصر امروز در جمع خبرنگاران ‌اظهار کرد: این یادواره با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدای بمباران شیمیایی حلبچه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در عملیات والفجر 10 و استقبال مردم مسلمان حلبچه از رزمندگان رژیم بعث عراق اقدام به بمباران شیمیایی حلبچه کرد و هزاران انسان بیگناه را قتل عام کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه ایران اسلامی ضمن محکوم‌ کردن این عمل ناجوانمردانه مجروحان و آوارگان این حادثه را پناه داد، گفت: علاوه بر حلبچه مناطق مختلفی از کشور از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی بارها هدف حملات گسترده شیمیایی از رژیم بعث قرار گرفتند.

شرفبیانی احیا و زنده‌ نگهداشت یاد و خاطر این شهیدان و تلاش در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و گفت: مجسمه یادمان شهدای شیمیایی نیز با عنوان تجلیلی از شهدای شیمیایی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مجسمه در آینده نزدیک در کوه آبیدر سنندج نصب و رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه این مجسمه یک کار خارق‌العاده و در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: این مهم با هدف زنده‌نگهداشت یاد و خاطر شهدای شیمیایی توسط یکی از هنرمندان خلاق و توانمند استان ساخته شده است.

شرفبیانی در ادامه نقش رسانه‌های را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه بی‌بدیل دانست و گفت: خبرنگاران استان باید با زبان قلم در راستای ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی تلاش کنند.

به گفته وی، ایجاد زیرساخت‌های راهیان نور در استان از دیگر مطالباتی است که اصحاب رسانه باید با رساندن ضعف‌ها در این بخش به گوش مسئولان، بستر را برای تحقق اهداف در این حوزه فراهم سازند.

وی در پایان ترویج و زنده‌نگهداشت یاد و خاطر شهدا و بیان حماسه‌های آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا نقش مهمی در زنده‌نگهداشت روحیه ایثارگری ملت ایران به عنوان رمز اقتدار این نظام دارد.

گفتنی است؛ بمباران شیمیایی حلبچه در 25 اسفندماه توسط رژیم بعث عراق انجام شد و بر اثر این حرکت ددمنشانه رژیم بعث 5 هزار نفر از مردم بیگناه حلبچه قتل عام شدند.

یادواره شهدای بمباران شیمیایی حلبچه فردا در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/‌79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول