اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

برگزاری 1135 یادواره شهدا در استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 135 یادواره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در استان زنجان برگزار شده است.

برگزاری 1135 یادواره شهدا در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه در آن سال کسی باور نمی‌کرد کشورمان به بنیاد شهید نیاز داشته باشد چرا که جنگ تحمیلی هنوز آغاز نشده بود، افزود: دیدگاه امام راحل نسبت به مسائل مختلف و آینده نگری ایشان سبب تاسیس این نهاد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه امروز بنیاد شهید آثار و برکات بسیاری برای جامعه دارد، گفت: 222 هزار شهید در کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدای انقلاب اسلامی ایران کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه 500 هزار نفر جانباز در کشورمان وجود دارد، تصریح کرد: 45 هزار نفر آزاده و ایثارگر در کشورمان از دوران هشت سال دفاع مقدس به یادگار مانده است.

* وجود 3 هزار شهید گلگون کفن در استان زنجان

نیک‌بخش با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند ماه را با عنوان روز بزرگداشت شهدا اعلام کرد، ابراز داشت: 3 هزار شهید گلگون کفن در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس در استان زنجان شناسایی شده، متذکر شد: همچنین 670 نفر آزاده و ایثارگر از دوران دفاع مقدس نصیب استان زنجان شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان شهدا، جانبازان و ایثارگران زنجان را افتخاری برای استان زنجان دانست و یادآور شد: رزمندگان اسلام افتخاری برای کشورمان آفریدند که نیازمند تحسین همگان است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب در سال 59 جنگ هشت ساله را به کشورمان تحمیل کردند، ادامه داد: دشمنان در آغاز جنگ تحمیلی در افکار خود تصور می‌کردند طی چند روز به پیروزی خواهند رسید.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه کشورمان از لحاظ نیروی نظامی در برابر دشمن حرفی برای گفتن نداشت، اضافه کرد: 34 کشور در جنگ تحمیلی رژیم صدام را یاری کردند.

وی با اشاره به اینکه چند عامل مهم کشورمان را در دوران هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رساند، اظهار داشت: رهبری امام خمینی (ره) و ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام کشورمان را به پیروزی رساند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سبب شد حتی یک وجب از خاک پاک کشورمان به دست دشمن نیافتد، ابراز داشت: در آن زمان چندین جنگ به کشورمان تحمیل شده بود، اما کشورمان هیچگاه آغازگر جنگ نبوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگزیدگان از ناحیه خداوند متعال انتخاب شده‌اند، افزود: شهدای دوران دفاع مقدس آثار و برکات بسیاری برای کشورمان داشته‌اند.

نیک‌بخش به جوانان توصیه کرد که وصایای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را مطالعه کنند، بیان داشت: همه شهدای دفاع مقدس در وصایای خود به ایمان به خدا، پیروی از ولایت فقیه، خدمت به مستضعفان، نماز و حفظ خون شهدا اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله کشورمان نظام جمهوری اسلامی ایران را برای 800 سال بیمه کرده، متذکر شد: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس همه داشته خود را به طبقه اخلاص گذاشتند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل از جان گذشتگی شهدا و خون پاک آنها هیچ کشوری جرات ندارد به نظام جمهوری اسلامی ایران نظر بدی داشته باشد.

این مسئول در ادامه به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اذعان داشت: بنیاد شهید در طول سال برنامه‌های مختلفی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که حوزه اصلی بنیاد است برگزار می‌کند.

نیک‌بخش متذکر شد: با وجود کمبود اعتبار و مشکلات موجود بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیمای مرکز زنجان، سپاه، ارتش و... از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 135 یادواره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در سطح استان زنجان برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس نسبت به سال گذشته پیشرفت خوب و قابل قبولی داشته، افزود: با توجه به محدودیت اعتبار برگزاری مراسم یادواره شهدا در استان زنجان نهادینه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه کتاب «فرهنگ اعلام شهدا» فردا در مراسمی با حضور رئیس جمهور کشورمان در تهران رونمایی می‌شود، گفت: همچنین در این مراسم از خانواده شهدا، خادمین و رزمندگان تجلیل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 10 استان کشورمان کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان خودشان را پایان رسانده‌اند، اضافه کرد: استان زنجان نیز جزو این 10 استان کشورمان محسوب می‌شود.

نیک بخش اضافه کرد: این کتاب به عنوان کتاب مرجع از دوران هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

* تولید 28 هزار دقیقه برنامه درباره دفاع مقدس

وی با بیان اینکه 28 هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی و برنامه شنیداری توسط صدا و سیما مرکز زنجان درباره دفاع مقدس تولید شده، متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 56 مورد برنامه ایثارگری، شهادت و خیابانی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه امسال آثار فرهنگی 672 نفر از ایثارگران به پایان رسیده است، گفت: این آثار مربوط به جانبازان و آزادگان است.

این مسئول با اشاره به اینکه اطلاع رسانی ایثارگران و شهادت بنیاد شهید در قالب 500 هزار عنوان بوده، یادآور شد: پنج مورد پایان نامه، طرح و پژوهش درباره ایثار و شهادت انجام شده است.

نیک‌بخش به تنظیم آثار فرهنگی به صورت برگ سند و به تعداد 7 هزار و 763 برگ سند اشاره کرد و اذعان داشت: 50 حسینیه شهدا و مراکز در استان زنجان به ترویج فرهنگ شهادت می‌پردازد.

وی ادامه داد: مردم در محله‌های خود به صورت فرهنگی برنامه محفل قرآنی، زیارت عاشورا و... در این حسینیه‌ها برگزار می‌کند، متذکر شد: والدین شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس متولیان اصلی برگزاری این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: امید است برگزاری برنامه‌های مختلف بنیاد شهید برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت مفید واقع شود.

انتهای پیام/73008/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول