اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24 اسفند ماه صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره شهدای مسجد توحید بوشهر با سخنرانی نایب رئیس مجلس

فرمانده پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان (عج) بوشهر گفت: مراسم یادواره و تجلیل از شهدای مسجد توحید با حضور ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس و دیگر مسئولان کشوری و لشکری در بوشهر برگزار خواهد شد.

برگزاری یادواره شهدای مسجد توحید بوشهر با سخنرانی نایب رئیس مجلس

علی شریف‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه راه و سیره شهدا هدف اصلی ما است، اظهار کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن توانستند این سرزمین را حفظ و به دنیا معرفی کنند و با توجه به این هدف والای شهداء برماست که یادآور فرهنگ جهاد و شهادت این عزیزان باشیم و به نسل امروز به‌ویژه جوانان این مهم را گوشزد کنیم.

وی اضافه کرد: این یادواره به منظور گرامیداشت شهدای مسجد و تجلیل از خانواده شهدا با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، 24 اسفند ماه جاری، ساعت 20 در این مسجد برگزار می‌شود.

وی در ادامه در تجلیل مقام مادران شهید گفت: مادران با بصیرت و مومنه کسانی هستند که در دامن خود فرزندان را چون نهالی با خون دل و شیره جان پرورش داده و آنان را برای حفظ اسلام و قرآن به مثابه یک سپر  ولایی و ایمانی قرار می‌دهند و بزرگترین افتخار مادران شهید مزین بودن آنها به مدال با ارزش شهید پروری است و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

شریف‌زاده به صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و افزود: برخی از خانواده‌های معظم شهدا و مفقودان هنوز هم باورشان نشده که فرزندانشان به شهادت رسیده‌اند و شهدا با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود توانستند نام انقلاب اسلامی را جاودان کنند و آسایش و رفاه امروز مملکت ما همه مرهون خون شهدا است.

وی گفت: مجموعه رزمندگان اسلام در این مسجد، بعد از پایان پذیرفتن جنگ تحمیلی، در یکم فروردین ماه، هر سال، یادواره شهدای فتح‌المبین و مسجد توحید برگزار می‌کردیم و در فروردین ماه سال آینده، زیارت عاشورا به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

دبیر یادواره شهدای مسجد توحید بوشهر عنوان کرد: این مسجد 48 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که 11 شهید این مسجد در عملیات فتح‌المبین در منطقه زعن به مقام شهادت نائل آمدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حاشیه این یادواره، ماکت یادمان عملیات فتح‌المبین را برای بازدید علاقمندان برپا کرده‌ایم، اظهار کرد: مراسم یادواره به همت شورای سرپرستی هیات امنا مسجد توحید و پایگاه مقاومت صاحب الزمان (عج) و با مداحی ذاکر اهل بیت (ع) حاج مرتضی طاهری در بوشهر برگزار خواهد شد.

شریف‌زاده در پایان با بیان اینکه همه چیز در دست با کفایت خداوند متعال است و اگر کسی واسطه است به لطف خداست، اظهار کرد: باید قدر این لحظات و فرصت‌ها را بدانیم، اگر کار خیری انجام می‌دهیم به خواست خداوند است و ما نباید انتظاری در قبال عمل خود داشته باشیم.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول