اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی:

هفت‌سین فاطمی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برپایی هفت‌سین فاطمی همزمان با تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان خبر داد.

هفت‌سین فاطمی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم با اشاره به  تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امسال توسط هیئت امنا و خادمان امامزادگان، سفره هفت‌سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا(س) شامل سلیمه، سیده‌النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه پهن می‌شود که معانی و توضیحات کامل این القاب در این قالب به مردم و زائران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ فاطمی در 16 بقعه متبرکه استان غرفه‌های عفاف و حجاب برپا می‌شود، افزود: طرح عفاف و حجاب در تمام امامزادگان استان اجرا می‌شود اما غرفه‌های مذکور به صورت ویژه به این طرح می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین نرم‌افزار آموزش وقف برای کودکان تولید شده و در امامزادگان به عنوان جایزه به کودکان ارائه می‌شود، گفت: مسابقات مختلف کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در ایام برگزاری طرح آرامش بهاری با موضوعات مختلف اعم از  حجاب، اقتصاد مقاومتی و مصرف‌گرایی، ازدواج و زندگی مشترک طراحی شده است.

مومنی‌مقدم ایجاد آرامش برای مردم، زائران و مسافران نوروزی، استفاده از امکانات بقاع متبرکه و امامزادگان و پیگیری‌ کار فرهنگی را از اهداف مهم اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد.

وی لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه را به عنوان مهم‌ترین بخش طرح آرامش بهاری دانست و ادامه داد: برنامه‌های مختلفی قبل از لحظه تحویل سال در این اماکن متبرکه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خراسان جنوبی با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه اذعان داشت: سوگواره یاس نبوی در اواخر طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان با مراسم‌های مذهبی اجرایی می‌شود.

مومنی‌مقدم هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فضایل و سیره حضرت زهرا(س) و معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار، اقامه عزای آن حضرت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف و توسعه وقف برای حضرت فاطمه(س) دانست.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین‌بار سفره «هفت سین فاطمی» با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه از سوی سازمان اوقاف پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این هفت‌سین با هدف نشر سبک زندگی حضرت فاطمه(س) با القاب حضرت زهرا(س) در محل بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/22482/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول