اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی:

وقف برای ایتام، از نیازهای خراسان‌جنوبی است

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بر انجام وقف برای ایتام تاکید کرد و گفت: وقف اگر بر اساس نیازها صورت گیرد ثواب بیشتری دارد و امروز وقف برای ایتام از نیازهای استان است که مسئولان و رسانه‌ها در این زمینه باید تلاش جدی کنند.

وقف برای ایتام، از نیازهای خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم وقف را یک نوع اقتدا به اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: وقف از جمله اموری بوده که اهل بیت(ع) همواره به آن توجه داشتند بنابراین قدم‌‌نهادن در راه وقف لبیک به امامان معصوم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امامان معصوم همه واقف بوده‌اند، تصریح کرد: به برکت موقوفات معارف الهی خود را در جامعه اسلامی نشان داده و یکی از بزرگترین ویژگی‌های نشر فرهنگ الهی همین موقوفات است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر مردم باور کنند که ملک آنها پس از وقف متعلق به هیچ‌کس نیست و براساس نیت واقف مال به کارگیری می‌شود، ادامه داد: وقف یک تکلیف الهی است که باید در بین مردم نهادینه شود و ائمه جمعه و مسئولان باید یک نگاه تکلیفی به فرهنگ وقف در جامعه داشته باشند.

مومنی‌مقدم افزود: وقف اگر بر اساس نیازها صورت بگیرد ثواب بیشتری دارد و امروز وقف برای ایتام از نیازهای استان است که مسئولان و رسانه‌ها در این زمینه باید تلاش جدی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات وقف، رسیدگی به امور ایتام است، خاطر نشان کرد: با کمال تاسف در همه جوامع، انسان‌هایی وجود دارند که از نعمت پدر و چه بسا نعمت مادر محروم هستند بنابراین باید از راه‌های مختلف به وضعیت آنها رسیدگی شود که یکی از این راه‌ها وقف است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر این نکته که اگر افراد، موقوفاتی برای رسیدگی به حال فقرا و ضعفا و ایتام در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه بگذارند به طور قطع این مشکلات حل می‌شود، یادآور شد: بخش عمده نیاتی که واقفان دوراندیش و نیکوکار در طول تاریخ وقف در نظر گرفته‌اند به رفاه عمومی، فقرزدایی و عدالت اجتماعی مربوط می‌شود.

مومنی‌مقدم ساخت پرورشگاه برای ایتام و مستمندان، ساخت و تجهیز مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم، تامین هزینه تحصیلی ایتام و مستمندان، تامین سبد غذایی ایتام و فقرا و خرید لباس و مایحتاج ضروری ایتام و خانواده‌های فقرا را از جمله نیاتی عنوان کرد که می‌تواند مد نظر واقفان نیک‌اندیش باشد.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول