اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

افتتاح 50 کانون فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری 50 کانون در این استان افتتاح شد.

افتتاح 50 کانون فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز مراسم افتتاح نمادین 50 کانون فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار، مدیرکل و دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، جمعی از مدیران استانی، مدیران ادارات ارشاد شهرستان‌ها و فعالان فرهنگی مساجد در یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد از نظر تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به نسبت مساجد به دلیل ثبت و ساماندهی کانون‌ها در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه هم اکنون 450 کانون فرهنگی در سطح استان فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد 20 کانون به صورت تخصصی با رشته‌های مرتبط وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهند.

وی، تعداد کانون‌های مصوب سال 92 را 50 کانون عنوان و اظهار کرد: در این مراسم به صورت نمادین تعدادی از آن‌ها که در طول سال جاری فعالیت دارند افتتاح و پروانه فعالیت به مدیران این مراکز اهداء شد.

این مسئول میزان حمایت از این کانون‌ها به صورت نقدی در سال 92 را مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود: تجهیزاتی به ارزش 800 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی و هنری در سال جاری پرداخت شد.

قاسمی بیان کرد: با توجه به این‌که این کانون‌ها در ابتدای راه هستند امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر مجموعه‌های بزرگ فرهنگی باشیم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 با تعیین شرح وظایفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد و کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد تاسیس شدند.

این مسئول با بیان این‌که مساجد ظرفیت بسیار خوبی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، افزود: مساجد در دوران جنگ و در طول تاریخ اسلام بهترین محل و مکانی بود که برای پرورش نیروی انسانی و تربیت و ترویج احکام اسلامی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و حتی در زمان خود پیامبر (ص) جریان‌های سیاسی و تصمیمات اساسی حکومت هم در مساجد تصمیم‌گیری می‌کردند.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول