اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته درختکاری

حیات مهرگستر زیاران با 5 هزار اصله نهال پیوند خورد

به مناسبت هفته درختکاری، ۵ هزار اصله نهال در مجتمع گوشتی مهرگستر زیاران شهرستان آبیک که چند ماهی است راه‌اندازی شده، غرس شد.

حیات مهرگستر زیاران با 5 هزار اصله نهال پیوند خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مراسم غرس 5 هزار اصله نهال در محوطه مجتمع گوشتی مهر گستر زیاران شهرستان آبیک امروز با حضور منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار قزوین، محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان و نیز با مشارکت بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در این مراسم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، اظهار داشت: ترویج فرهنگ درختکاری باید در طول سال در بین قشرهای متخلف مردم نهادینه شود.

هاشم گودرزوند چگینی افزود: برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و درخت از حضور کارشناسان در مدارس استان قزوین استفاده شده است.

وی ادامه داد: بسته‌های آموزشی در خصوص حفظ منابع طبیعی تهیه شده است که از مسئولان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک درخواست می‌شود در اختیار روحانیان این شهرستان قرار دهند و در تبلیغ و ترویج فرهنگ حراست از منابع طبیعی به کمک مسئولان منابع طبیعی و آخبیزداری بشتابند.

حمیدرضا رضانژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: در محوطه مجتمع گوشتی مهر گستر زیاران شهرستان آبیک پنج هزار اصله نهال از گونه‌های سرو خمره‌ای، عرعر، زبان‌گنجشک، افرا و ارغوان با حضور مسئولان استان قزوین و مسئولان شهرستان آبیک غرس شد.

محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک به نکته قابل تأملی اشاره کرد و گفت: مسئولان مجتمع گوشتی مهر گستر زیاران شهرستان آبیک درختان قدیمی که به دلیل غفلت مسئولان به چوب خشک تبدیل شده بود را از ریشه درآورده بودند و جای آن نهال‌های جدید را کاشتن که ما اجازه ندادیم دور ریخته شوند.

وی افزود: به مسئولان مجتمع گوشتی مهر گستر زیاران شهرستان آبیک اظهار کردیم که این درختان خشک باید در محوطه مجتمع باقی بمانند تا نماد غفلت مسئولان از این مجتمع بزرگ و درختانش باشد و دیگران درس بگیرند.

این مسئول ادامه داد: هفته درختکاری را بهترین زمان برای کاشت درخت در مجتمع گوشتی مهر گستر زیاران شهرستان آبیک دانستیم تا نفس حیات این مجتمع با درختان تازه نفس گره بخورد.

بنابراین گزارش، مردم باید علاوه بر صیانت از منابع طبیعی و درختان و ترویج این فرهنگ در جامعه، بتوانند به این فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند، تحقق ببخشند چراکه منابع طبیعی با مردم و برای مردم است.

بنابراین گزارش، در این مراسم به سه نفر از مرتع‌داران  کارفرمایی استان قزوین کارت عضویت انجمن صنفی کارفرمایی مرتع‌داری و به پنج نفر از مجریان طرح مرتع‌داری روستاهای شهرآباد و آلاداغلو سند مربوطه اعطا شد.

انتهای پیام/77006/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول