اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه صیانت از حقوق شهروندی آبیک مطرح شد

کم‌رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در مؤسسات آموزش عالی آبیک

در جلسه صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و ترویج فرهنگ حجاب شهرستان آبیک از کم‌رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در مؤسسات آموزش عالی تا اجرای میثاق‌نامه حجاب در مدارس این شهرستان سخن به میان آمد.

کم‌رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در مؤسسات آموزش عالی آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و ترویج فرهنگ حجاب شهرستان آبیک ظهر امروز با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، مریم کاشانی مشاور امور بانوان فرمانداری و جمعی از مسئولان ادارات مختلف این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در آغاز این جلسه، کارشناس اجتماعی، انتخابات و شوراهای فرمانداری شهرستان آبیک با اشاره به ترویج فرهنگ حجاب در ادارات از سوی مسئولان اظهار داشت: زمانی که سخن از حجاب به میان می‌آید نباید ذهن‌ها تنها معطوف به حجاب بانوان شود چراکه در بسیاری از اوقات، بی‌توجهی و عدم رعایت حجاب متوجه آقایان است.

محمد جوادنژاد افزود: همه مسئولان  اعم از مسئولان حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، رسانه‌های جمعی، صاحب‌نظران و گروه‌های ذی‌نفع باید در ترویج فرهنگ حجاب در جامعه پیشگام شوند که البته مسئولان باید این کار را از کارمندان خود آغاز کنند.

وی تدوین برنامه جامع، نظارت موثر بر برنامه‌های عملیاتی، ارزیابی نتایج و اصلاح برنامه را از لوازم تحقق حقوق شهروندی برشمرد و تصریح کرد: مسئولان باید روال گذشته را کنار گذاشته و با اصلاح برنامه و اجرای برنامه‌های به روز و نوین در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها گام بردارند.

این کارشناس با تاکید بر تدوین برنامه‌های عملیاتی مربوط به اهداف و ترسیم چشم‌اندازها و ارزیابی اقدامات گذشته از سوی مسئولان ادامه داد: اقدامات مسئولان در زمینه حقوق شهروندی باید منطبق بر واقعیت‌ها و نیازها و بر اساس ضرورت و اهمیت باشد چرا که برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها دارای اهداف کمی هستند و اهداف کیفی مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

جوادنژاد اضافه کرد: اگر در فعالیت‌ها و برنامه‌ها اهداف کمی واهداف کیفی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، منجر به تحقق اهداف می‌شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری موسسات آموزش عالی شهرستان آبیک در خصوص حضور در جلسه صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و ترویج فرهنگ حجاب و اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها اذعان داشت: اداره آموزش و وپرورش به عنوان قدرتمندترین دستگاه اجرایی و بهترین حربه برای اجرای اهداف جلسه حقوق شهروندی است چرا که جامعه هدف بسیاری را در خود جای داده است.

کارشناس اجتماعی، انتخابات و شوراهای فرمانداری شهرستان آبیک افزود: مسئولان دستگاه‌های ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، سپاه و بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان نیز می‌توانند برنامه 12 گانه را اجرا کنند، این در حالی است که همه مسئولان می‌توانند برنامه 427 را اجرایی کنند.

جوادنژاد بیان کرد: مسئولان باید حول سه محور برنامه 12 گانه، برنامه 11 گانه درون‌سازمانی حجاب و عفاف و وظایف تخصصی حجاب و عفاف گام بردارند.

وی گفت: مسئولان شهرستان آبیک موظف هستند هرچه زودتر مستندات فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده خود را به فرمانداری ارسال کنند تا به استانداری قزوین ارسال شود.

 

کم‌رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در موسسات آموزش عالی

معاون فرماندار شهرستان آبیک نیز در این جلسه  از کم‌رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در موسسات آموزش عالی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه پیشگیری از برخورد مهم‌تر است مطلوب است مسئولان موسسات آموزش عالی با اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مناسب در زمینه برخی از امور فرهنگ‌سازی کنند.

حمید بغدادی افزود: با همه رفتارها و کارها که نیروی انتظامی نمی‌تواند امنیتی و برخوردی عمل کند بنابر این همت مسئولان موسسات آموزش عالی برای فرهنگ‌سازی در برخی از زمینه‌ها ضروری است چراکه موسسات آموزش عالی در مسیر جاده اصلی هستند و برخی اوقات شاهد رفتارهای ناهنجار از سوی دانشجویان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع  باید به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: مسئولان باید با احترام، خوشرویی و زبان لین کار ارباب رجوع را به پیش ببرند و اگر هم کاری از دستشان بر نیاید با ارائه راهکار لازم، ارباب رجوع را راهنمایی کنند.

این مسئول گفت: بیش از 80 درصد از مسئولان برنامه‌های جلسه صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و ترویج فرهنگ حجاب شهرستان آبیک را اجرایی و فرم‌های لازم را تکمیل کرده ولی مستندسازی نکرده‌اند که باید نسبت به مستندسازی آن اقدام کنند.

معاون فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اطلاع‌رسانی مسئولان از عملکرد خود به مردم تصریح کرد: این جلسه بهانه‌ای است تا زحمات و تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان در فرم‌هایی ثبت و ضبط شود و مطلوب است به اطلاع عموم برسد.

بغدادی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های اجرایی ستاره‌دار باید شاخص‌ها را مشخص کرده و در اسرع وقت به فرمانداری ارسال کنند تا اگر مشکلی وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام کرد.

 

امضای طرح میثاق‌نامه به امضای دانش‌آموزان و معلمان

مدیر آموزش و وپرورش شهرستان آبیک نیز در این جلسه اظهار داشت: صرف با تکمیل فرم‌ها تغییری در جامعه صورت نمی‌گیرد چرا که ممکن است فرم‌ها به خوبی تکمیل شده باشند ولی واقعیت چیز دیگری است.

احمد نوروزی با طرح این سئوال که چرا پس از 35 سال از انقلاب اسلامی امروز باید به موضوعات فرهنگی مانند حجاب و عفاف و حقوق شهروندی پرداخته شود، تصریح کرد: مسئولان باید به جلسه صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و ترویج فرهنگ حجاب نگاه اعتقادی، وجدانی، اخلاقی و تعهدی داشته باشند.

وی ادامه داد: نگاه مسئولان بیشتر تکلیفی و اداری است ولی مطلوب است که مسئولان با روحیه جهادی و انقلابی در راستای تحقق برنامه‌های جلسه صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و ترویج فرهنگ حجاب گام بردارند.

این مسئول به تشریح عملکرد آموزش و پرورش در حوزه حجاب و عفاف پرداخت و خاطر نشان کرد: طرح میثاق‌نامه حجاب و عفاف با هدف رعایت حجاب و با توجه به اعتقادات و پاسداشت خون شهدا به دور از اجبار و داوطلبانه به امضای معلمان و دانش‌آموزان مدارس رسیده است.

مدیر آموزش و وپرورش شهرستان آبیک از کسب رتبه نخست نقاشی همگانی دانش‌آموزان شهرستان آبیک در استان قزوین و ارسال آن به تهران خبر داد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در دو مرحله به طور خودجوش از سوی دانش‌آموزان دختر مدارس، ارائه تحقیق با موضوع حجاب با همکاری یک استادیار دانشگاه، آموزش و برپایی کلاس‌های توجیهی در هشت جلسه در دبیرستان‌های دخترانه با موضوع حجاب و عفاف و پاسخ‌گویی به سئوالات و شبهات دانش‌آموزان در این زمینه از فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش شهرستان آبیک بوده است.

نوروزی افزود: برای تعمیق فرهنگ اسلامی به ویژه فرهنگ حجاب و عفاف کلاس‌های آموزش خانواده برای اولیای دانش‌آموزان برگزار شده ؛ این در حالی است که مسابقه کتابخوانی با موضوع حجاب و عفاف در دورترین روستاهای شهرستان آبیک از سوی مدیر یک مجتمع برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک گفت: امسال در نمایشگاه طراحی لباس و مد که یکی از مربیان آبیکی شرکت کرده بود، توانست برنده یکی از طرح‌های لباس شود.

عباس میرزایی افزود: در این اداره، تبلیغات محیطی و نوع پوشش و ضوابط پوشش برای آقایان و بانوان وکارآموز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تذکرات لازم از سوی رابطان و ضابطان خانم به کارآموزانی که پوشش نامناسب داشته‌اند، داده شده و مؤثر هم بوده است.

انتهای پیام/77006/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول