اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد

کمبود نیروی انسانی مشکل عمده مراکز درمانی در آذربایجان غربی

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی مشکل عمده مراکز درمانی آذربایجان غربی است.

کمبود نیروی انسانی مشکل عمده مراکز درمانی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مریم دهقان عصر امروز در مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار که در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب بزرگ پرستار اسلام بود.

وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری و روز پرستار و گرامیداشت این روز، افزود: حضرت زینب (س) با صبر و شکیبایی و ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فرد مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که سالروز ولادت این بانوی بزرگوار به‌عنوان روز پرستار نامیده شده است.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) پرستاری است که در سال‌های گوناگون حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کرده و با جان‌فشانی و از خودگذشتگی‌های خود لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کرده و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می‌اندازد.

دهقان توجه مسئولان را به جامعه پزشکان و پرستاران اعلام کرد و افزود: زحمات بی پایان پرستاران و پزشکان غیر قابل جبران بوده و مسئولان سازمان سلامت هر اندازه قدم بردارند کافی نبوده و توجه خاصی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: همه اقشار برای احقاق حقوق خود خیلی از راه‌ها را انتخاب می‌کنند ولی تاکنون هیچ اعتراضی از پرستاران مشاهده نشده است.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: همه باید با یک نگاه بزرگوارانه به مشکلات پرستاران توجه و برای حل مشکل آن‌ها تلاش کنند.

دهقان به مشکلات جامعه پزشکان و پرستاران پرداخت و گفت: کمبود نیروی انسانی، سختی کار، تامین نیروی مورد نیاز، ساعت کار و شیفت‌های طولانی و پشت سر هم مشکلاتی است که مسئولان باید به آنها رسیدگی کنند.

وی اعلام کرد: از معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی خواستاریم که مشکلات پرستاران را اعم از کمبود نیروی انسانی، سختی کار، تعریف شغلی، امکانات لازم و ساعات کاری شناسایی کرده و تا آخر سال آن را حل کنند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: پرستاری دشوارترین و مشکل‌ترین حرفه در بین حِرف نظام سلامت است چرا که با درد و آلام مردم سر و کار داشته و به دلیل ذات خود، پرستار مجبور است در شیفت‌های مختلف، فعالیت و خدمت‌رسانی خود را انجام دهد، این در حالیست که هیچ یک از دستگاه‌های مختلف پزشکی واجد این شرایط نیستند.

دهقان به پیام مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اذعان داشت:  اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

وی عنوان کرد: سهم عمده اقتصاد مقاومتی متوجه متولیان سلامت جامعه به ویژه پرستاران که وظیفه خطیر مراقبت را برعهده دارند نیز می‌شود.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی یادآور شد: همه مسئولان و آحاد مردم قدردان تمام زحمات پرستاران که با محبت، درایت، فداکاری و تحمل رنج و مصائب نگهداری بیماران را برعهده دارند، هستند.

انتهای پیام/61007/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول