اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کردستان خبر داد

فعالیت 1700 پرستار در کردستان

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کردستان از فعالیت یک‌هزار و 700 پرستار در سطح استان خبر داد.

فعالیت 1700 پرستار در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی اشرف رحمان‌پناه در حاشیه برگزاری گرامیداشت روز پرستار که پیش از ظهر امروز در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلامت جامعه بیشتر بر دوش پرستاران بوده و در مجموع رسالت و جایگاه پرستار آنقدر وسیع است که در قالب یک جمله نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه پرستار اصولاً مراقبت از آدمی را انجام می‌دهد و این مراقبت از لحظه بستن نطفه شروع شده و تا لحظه مرگ ادامه دارد، تصریح کرد: این مهم خود نمایانگر رسالت خطیر پرستاران است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فقط 25 درصد رسالت‌های پرستاری در بیمارستان ارائه می‌شود، گفت: 75 درصد رسالت‌های آنان را باید در جامعه دنبال کرد.

به گفته رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کردستان، پرستار باید بیشتر در بستر جامعه اهداف خود را انجام دهد.

وی افزود: 527 فعل در رسالت‌های پرستاری در جامعه تعریف شده است، ولی در حال حاضر فقط 100 مورد از آن محقق می‌شود.

رحمان‌پناه در خصوص تعداد پرستاران در سطح کردستان نیز گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 700 پرستار در استان در حال فعالیت هستند که یک‌هزار و 300 نفر آنها عضو نظام پرستاری هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کردستان در ادامه به فعالیت هیئت مدیره نظام پرستاری استان اشاره کرد و گفت: در دوره آموزشی کمک بهیار که با ارائه مدرک برگزار شد، برای 300 نفر اشتغالزایی صورت گرفت.

این مقام مسئول افزود: برگزاری جشنواره ورزشی از جمله برنامه‌های بارز هیئت مدیره نظام پرستاری کردستان بود.

رحمان‌پناه با بیان اینکه در تیرماه سال‌جاری به 76 هزار نفر در طول یک‌ هفته در زمینه قندخون، فشار خون و موضوعاتی دیگر خدمات ارائه شد، گفت: در این راستا پرستاران حتی یک‌ ریال هم دریافت نکردند و فقط بر اساس حس نوع‌دوستی که داشتند این کار را انجام دادند.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات پرستاران، خاطرنشان کرد: کم‌توجهی از طرف جامعه به این قشر زحمتکش از مهم‌ترین مشکلات آنان است.

به گفته رحمان‌پناه، متاسفانه مردم کوتاهی پزشکان در انجام رسالت‌های خود را از چشم پرستاران می‌بینند.

وی ضمن اشاره به اهمیت گسترش اطلاع‌رسانی در زمینه چارچوب وظایف پرستاران به جامعه خاطرنشان کرد: مردم باید بیش از پیش به محدودیت‌های نظام پرستاری آگاه شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کردستان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 10 تخت، کمتر از هفت دهم آن پرستار داریم، تصریح کرد: در استان کردستان در حال حاضر به ازای هر 35 تخت فقط 2 پرستار وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه بخشی از مشکلات پرستاران در خصوص ناآگاهی مردم از این قشر جامعه است، تاکید کرد: مردم باید در این راستا سطح توقعات خود از پرستاران را به حد قابل قبولی برسانند.

انتهای پیام/79019/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول