اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اراک:

پرستاری تجلی علم، هنر و حرفه است

معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: پرستاری تجلی علم، هنر و حرفه است.

پرستاری تجلی علم، هنر و حرفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمهدی عربشاهی ظهر امروز در همایش روز پرستار، افزود: زندگینامه حضرت زینب(س) سرشار از فضایل انسانی و اخلاقی است.

وی با تاکید بر اینکه ایشان در برابر حوادث سخت قهرمانانه پایداری کردند، ابراز داشت: بارزترین خصیصه حضرت زینب(س) صبر و شکیبایی است که بر همین اساس ضرورت ویژه هر پرستار را نیز می‌توان همین امر برشمرد.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار کرد: علم پرستاری در ایران دارای قدمت صد ساله می‌باشد که در 12 سال گذشته با رویکرد پرستاری نوین و حرفه‌ای فعالیت‌های جدی در این امر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تدوین استانداردهای حرفه‌ای در نظام سلامت و تدوین کدهای اخلاقی از بارزترین امور در پرستاری نوین و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

عربشاهی با بیان اینکه در حال حاضر 44 دانشکده پرستاری دولتی و 100 دانشکده در دانشگاه آزاد پذیرای دانشجویان این رشته می‌باشند، خاطرنشان ساخت: در کشور سالانه 9 هزار دانشجو در رشته پرستاری و دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به گفته معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک در حال حاضر 200 هزار پرستار در نظام سلامت مشغول به فعالیت هستند.

عربشاهی بیان کرد: در 35 سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای حل مشکلات جامعه پرستاران از سوی دولت‌ها صورت گرفته اما هنوز برنامه جامعی در حوزه بهداشت و درمان برای این قشر دلسوز ارایه نشده است و امیدواریم که در دولت تدبیر و امید که رویکردی جدید به بخش سلامت دارد، این مشکلات به حداقل برسد.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: خدمتی همچون پرستاری را که با درد و رنج مردم سروکار دارد نباید به دید یک شغل نگریست.

وی همچنین به مشکلات خانواده‌های بیماران اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که توجه کلان به این است که بیماران غیر از درد بیماری مشکلی نداشته باشند ما هم باید تلاش کنیم که تحمل مشکلات بیمار برای خانواده‌ها آسان‌تر گردد.

انتهای پیام/87003/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول