اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی امیرکلا افتتاح شد

مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی امیرکلا بعد از ظهر امروز افتتاح شد.

مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی امیرکلا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه در‌مانگاه و مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی سیدرضی هاشمی امیرکلا با تبریک تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب (س) اسوه صبر، استقامت و متانت و در واقع زبان علی (ع) بود که به همه مردان و زنان، مردانه زیستن آموخت.

 سید مظفر ربیعی با اشاره به اینکه خیران، مجاهدان فی‌اموالهم هستند، بیان داشت: اگر کسی بخواهد مال خود را در راه خدا بدهد اول باید قلب خود را قانع کند، هستند عده‌ای که از جان خود می‌گذرند اما از مال خود نمی‌گذرند.

وی با اشاره به اینکه سیدرضی هاشمی موفق به کسب درجه اعظم الدرجات عندالله شد و این افتخار بزرگی است، گفت: سزاوار است که امیرکلا را به نام سیدرضی هاشمی، بابل را به نام نوشیروانی و شفیع‌زاده شناخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل پرستاران را مجاهدان فی‌انفسهم دانست و اظهار داشت: پرستاران مجاهدان فی‌انفسهم هستند، کسانی که بهترین زمان زندگی خود را وقف خدمت به بیماران می‌کنند.

ربیعی تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که دولت تدبیر و امید در عرصه سلامت دارد، مسئله سلامت به عنوان مسئله اساسی و از اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید قرار گرفت و از اولویت 14 به اولویت دوم و سوم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خواستار حمایت خیران در امر سلامت شد و خاطر‌نشان کرد: برای استفاده از ظرفیت خیران برنامه منسجم تدوین شده تا از این ظرفیت‌های ارزنده استفاده بهینه شود.

این مسئول بیان داشت: مقالات زیادی در دانشگاه‌های جهانی وجود دارد که نام امیرکلا در آن می‌درخشد، امیدواریم این مرکز درمانی بتواند جایگاه کشوری و جهانی پیدا کند.

ربیعی تصریح کرد: امیرکلا مرکز سلول‌های بنیادی و مغز استخوان دارد که باید جایگاه آن تبیین شود، مرکز کودکان امیرکلا از جایگاه جهانی برخوردار بوده و جزو نخستین‌های کشور است که حاصل مشارکت خیران در عرصه سلامت است.

وی اذعان داشت: انتظار ما از مسئولان استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌ها است و در فضای دانشگاهی هیچ مسئولی به میز خود چسبیده نیست و اگر روزی فرد کارآمدتری پیدا شود به راحتی سکان خدمت را به دستان با کفایت او می‌سپاریم و این از آموزه‌های دینی ما است.  

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول