اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز توسعه سلامت کیش خبر داد

اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوم در کیش

سرپرست مرکز توسعه سلامت کیش از پوشش 419 دانش‌آموزان در طرح سنجش سلامت جسمی و روانی دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در این جزیره خبر داد.

اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوم در کیش

محمدرضا رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش افزود: ارزیابی مقدماتی برای شناسایی برخی اختلالات و بیماری‌ها در بین دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، پیگیری و ارجاع دانش آموزان دارای اختلال و نیازمند به مراقبت‌های ویژه به مراکز درمانی و متخصصان و پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها و اختلالات در مدارس از مهم‌ترین اهداف این طرح است که همزمان با سراسر کشور در جزیره کیش نیز اجرا می‌شود.

سرپرست مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ارزیابی‌ها در این طرح شامل بررسی رشد قدی نسبت به سن، نمایه توده بدنی، اختلال پوست و مو، وضعیت دهان و دندان، اختلال ریوی، رفتارهای پرخطر، فشار خون اختلالات روانپزشکی، بینایی، شنوایی و گفتاری، آمادگی تحصیلی و اختلال رفتاری است.

وی گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به دانش‌آموزان یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی و سلامت جسمانی و روانی آنان است اجرای طرح سنجش دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در راستای کنترل عوامل افت تحصیلی و پیشگیری از بیماری و بروز معلولیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

لازم به ذکر است این طرح از اول بهمن ماه لغایت پنجم اسفند در کیش اجرا شد.

در این طرح پزشکان، کارشناسان و مراقبین سلامت حدود 419 دانش آموز پایه اول متوسطه دوم را سنجش کردند، که از این تعداد 207 نفر دختر و 212 نفر پسر بودند.

انتهای پیام/88003/س20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول