اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز توسعه سلامت کیش خبر داد

پلمپ 19 واحد و معرفی 158 واحد متخلف به دادگاه کیش

سرپرست مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه تا پایان بهمن‌ ماه بیش از 6 هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفته است، از پلمپ 19 واحد و معرفی 158 واحد صنفی متخلف به دادگاه خبر داد.

پلمپ 19 واحد و معرفی 158 واحد متخلف به دادگاه کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش؛ محمدرضا رضانیا دوشنبه‌شب در نشستی پیرامون فعالیت‌های اخیر سازمان تحت مدیریت خود ضمن تبریک روز ملی بهداشت محیط و با بیان اینکه کار در بهداشت محیط خدمتی بزرگ و شغلی با شرافت است گفت: عملکرد واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در راستای کنترل و پایش سلامت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی 6 هزار و 454 مورد بازدید تا پایان بهمن سال 92 بوده که بر اساس ماده 13 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، 19 واحد صنفی به دلیل بی توجهی به توصیه‌های بازرسان و رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل و 158 واحد متخلف به دادگاه معرفی شدند.

وی افزود: 391 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، 296 نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و 149 نمونه برداری از نان جهت تعیین جوش شیرین از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش تا پایان بهمن ماه 92 بوده است.

سرپرست مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: روزهایی مثل روز بهورز، روز پزشک، روز ماما و روز کارمند به عنوان نمادی هستند که یادمان بیاورد کسانی هستند که در این عرصه زحمت می‌کشند و ما باید نقاط قوت آنان را تقویت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با آموزش و اطلاع رسانی صحیح در خصوص قوانین و مقررات بهداشت محیط ضمن آنکه مدیران و متصدیان صنوف مرتبط به اهمیت رعایت این مقررات واقف شده و عامل به این قوانین گردند، تمامی شهروندان نیز خود ناظرانی باشند بر رعایت این قوانین و مقررات.

به گفته وی، کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط چشم‌های بینا و دیده‌بانانی هستند که اگر دقیق به وظایف محوله خود عمل نمایند سهم بسزایی در تامین سلامت آحاد جامعه خواهند داشت.

این مسئول از «دو نعمتی که از دید انسان پنهان مانده» یاد کرد و ابراز داشت: دو نعمت به قدری زیاد است که ما به آن توجه نمی‌کنیم یکی سلامتی و دیگری امنیت است به نحوی که اگر یکی از آنها را نداشته باشیم به اهمیت آنها پی می‌بریم.

یادآور می‌شود از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 20 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و لوازم آرایشی تاریخ گذشته در کیش امحا شده است.

از دیگر فعالیت‌های متنوع این واحد صدور هفت هزار و 488 کارت تندرستی و تعداد هزار و 378 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی اعلام شده است.

انتهای پیام/88003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول