اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شجره صالحین سپاه لنده:

آمریکا زمانی از ما راضی خواهد شد که ما همه ارزش‌های خود را از یاد ببریم

مسئول شجره صالحین سپاه لنده گفت: آمریکا زمانی از ما راضی خواهد شد که ما همه ارزش‌های خود و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از یاد ببریم.

آمریکا زمانی از ما راضی خواهد شد که ما همه ارزش‌های خود را از یاد ببریم

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مجتبی طیب ظهر امروز در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به روز گرامیداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ضامن تقویت و ترویج فرهنگ شهید و شهادت در کشور است.

وی افزود: شهدا برای رسیدن به قرب الهی از آنچه داشته‌اند گذشتند و امروز ما به برکت خون شهدا عزت و آبرو پیدا کرده‌ایم.

وی گفت: وقتی حضرت مریم گفت خداوند تنها معشوق و محبوب من است به او گفته شد که باید بهایی بپردازد و او تهمت را به جان خرید، یعقوب پیامبر نیز برای اثبات تبعیت و عشق به خدا 40 سال دوری فرزندش یوسف را پذیرفت و امام حسین (ع) نیز در کربلا فرزند و همسر و خانواده خود را در راه اثبات عشق به خدا و به هدفش به قربانگاه برد تا قرب الهی را پیدا کند.

طیب با اشاره به ویژگی‌های شهدا تصریح کرد: شهدای گرانقدر انقلاب محبت به خدا و اهل بیت(ع) را همچون پیامبران و بزرگان دین با زندگی خود عجین کردند.

وی افزود: آنان در راه رسیدن به عشق الهی‌ از خانواده و همسر و فرزند خود گذشتند تا بتواند قرب الهی‌را به دست آورند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه لنده خاطرنشان ساخت: خانواده شهدا برای بقاء دین و انقلاب از فرزندان خود گذشتند و بزرگترین حق را بر گردن ملت دارند.

وی افزود: اطاعت و تسلیم محض فرامین مقام معظم رهبری بودن از مهمترین ویژگی هایی بود که شهدا داشته‌اند و در زمانی که دشمن تلاش می کرد امام را از مردم بگیرد شهدا با تبعیت از رهبر و ولی خود به دفاع از کشور پرداختند.

طیب خاطرنشان ساخت: شهید حاج یونس زنگی‌آبادی زمانی که برای حضور در جبهه حرکت کرد پشت به خانواده خداحافظی کرد وقتی علت را از او جویا شدند گفت نمی‌خواهیم عشق به خانواده مسیر و سرعت حرکت من برای رسیدن به قافله شهدا و امام حسین (ع) را کم کند.

* شفای یافتن شهید طیب با خواب دیدن امام

وی افزود: شهید هدایت‌الله طیب از شهدای شهرستان لنده در آبان ماه 59 زمانی که از آمریکا به ایران بازگشت از او خواستند ازدواج کند ولی او گفت تا زمانی که یک بعثی در خاک ایران حضور دارد ازدواج نخواهد کرد.

مسئول صالحین سپاه لنده در ادامه با ذکر خاطره‌ای از عشق و محبت شهید طیب به امام خمینی (ره) گفت: یک روز شهید طیب درد سینه پیدا می‌کند و به پزشک مراجعه می‌کند ولی متوجه می‌شود که آن پزشک اعتقادی به امام ندارد (این مسئله در زمان معاینه متوجه شد) و پزشک به او یادآور شد که هر چه سریعتر باید عمل جراحی انجام دهد ولی شهید طیب وقتی از اعتقادات او باخبر شد گفت نه مداویت را می خواهم و نه عمل جراحی انجام می‌دهم.

طیب خاطر نشان ساخت: روز بعد وقتی شهید طیب را دکتر دیگری معاینه کرد متوجه شدند که او هیچ بیماری ندارد وقتی علت را جویا شدند شهید طیب گفت دیشب امام خمینی(ره) را در خواب دیدم که بر بالینم نشسته و دست بر سینه ام می‌کشد و بعد از آن دیگر هیچ دردی احساس نکردم.

وی افزود: ما باید پیروی و تبعیت از رهبری را از شهیدانی همچون همت یاد بگیریم که در جزیره مجنون گفتند« ما باید بمانیم و بسوزیم تا حرف و کلام امام زمین نماند».

مسئول تربیت و آموزش سپاه لنده با بیان این که ایثار، ولایت‌مداری و تبعیت از رهبر مهم‌ترین ویژگی شهدا بود، گفت: تا زمانی که روحیه ایثار و شهادت و ولایت‌مداری بر جامعه ما حکم‌ فرما است بنا به وعده خداوند جامعه ما از هر گزندی حفظ می‌شود.

طیب افزود: اگر به وصیتنامه‌های شهدا نگاه شود در همه آن‌ها بیش از 4 مرتبه به تبعیت از ولایت و حفظ دین و اسلام اشاره شده است.

وی به توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: اگر ما روحیه آثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم هیچ قدرتی توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

طیب افزود: آمریکا زمانی از ما راضی خواهد شد که ما همه ارزش‌های خود و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از یاد ببریم و سر تعظیم در برابر او فرود آوریم، ولی هنوز ملت ایران را نشناخته و نمی‌داند ملت ایران مرگ در راه هدف را با عزت‌تر از زندگی با ذلت و خواری می‌داند.

انتهای پیام/82013/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول