اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا:

نوسازی بافت‌های فرسوده شهرضا بر مبنای سیاست‌های تشویقی اجرا می‌شود

شهردار شهرضا گفت: تدوین سیاست‌های تشویقی در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده جزو مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های سال آینده مدیریت شهری شهرضا است.

نوسازی بافت‌های فرسوده شهرضا بر مبنای سیاست‌های تشویقی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد هویدا صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: بودجه‌بندی حوزه مدیریت شهری شهرضا برای سال آینده مبتنی بر اعمال تمامی اصول و مبانی قانونی اجرایی شده است و این موضوع نقش بسزایی در توسعه همه جانبه حوزه شهری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بودجه سال آینده شهرداری شهرضا پس از انجام مراحل کارشناسی و مطالعاتی با رقمی بالغ بر 520 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

شهردار شهرضا افزایش قابل توجه میزان اعتبارات سازمان‌های تحت پوشش شهرداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه بندی سال آینده برشمرد و گفت: مجموعه سازمان‌های تحت پوشش شهرداری شهرضا شامل سازمان اتوبوس‌رانی، آتش‌نشانی و سازمان نوسازی و بهسازی است که بودجه این مجموعه‌ها نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنظیم بودجه شهرداری شهرضا بر مبنای دستور‌العمل وزارت کشور را یک امر مهم و ارزنده ذکر کرد و ادامه داد: در بخش عمرانی نسبت به تدوین برنامه‌ها در 8 بخش اقدام شده و در نهایت تعداد 41 پروژه در این حوزه تعریف شده است.

هویدا با اشاره به اینکه رویکرد فرهنگی مهم‌ترین اصل شهرداری شهرضا در طول چند ماه گذشته بوده است،بیان کرد: در این زمینه نسبت به تمهید اعتبارات لازم در خصوص اجرای طرح‌های نیمه‌تمام شهری اقدام شده است.

وی میزان بودجه اختصاص یافته جهت تملک و آزاد‌سازی معابر را رقمی در حدود 100 میلیارد ذکر کرد و افزود: بر همین اساس طرح آزادسازی خیابان‌های برج عسگر و اردیبهشت در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال آینده زمینه اجرای کامل این طرح‌ها مهیا شود.

هویدا بهسازی و نوسازی معابر عمومی را از مهم‌ترین وظایف متولیان حوزه مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته رقمی در حدود 60 میلیارد ریال جهت انجام عملیات آسفالت کاری معابر عمومی اختصاص یافته است و سال 93 به عنوان سال نهضت آسفالت در شهرضا نامگذاری شده است.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر نیازمندی‌های کنونی شهروندان شهرضایی دانست و گفت: در همین زمینه نسبت به افزایش 4 برابری بودجه حوزه حمل و نقل عمومی اقدام شده است و در این راستا نسبت به احداث ساختمان اداری سازمان اتوبوس رانی، تاکسی رانی و پایانه‌ها در محل پایانه شرق اقدام می‌شود.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه احداث میدان دام از دغدغه‌های اهالی نقاط جنوبی شهر به شمار می‌رود، اذعان داشت: تعداد 30 غرفه جهت استقرار عرضه کنندگان دام در این میدان در نظر گرفته شده است که زمینه حل مشکلات کنونی را ایجاد می‌کند.

وی نصب کد پستی منازل را از دیگر خواسته‌های شهروندان ذکر کرد و افزود: طرح نصب کدپستی با اولویت منطقه سروستان و اسلام آباد اجرایی می‌شود و عملیات آن تا پایان شهریور ماه سال آینده اجرایی می‌شود.

این مسئول با تشریح وضعیت کنونی شهرضا در حوزه بافت‌های فرسوده شهری گفت: به لحاظ وجود 340 هکتار بافت فرسوده شهری در شهرضا باید نسبت به اتخاذ تمهیدات مناسب در این حوزه اقدام شود و بر همین مبنا نسبت به ارائه تخفیف 90 درصدی در این بافت‌ها برای کاربری مسکونی اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون سالانه حدود 10 هکتار از بافت فرسوده شهری باید احیا شود، بیان داشت: در وضعیتی که در چارچوب این برنامه حرکت کنیم انجام عملیات نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرضا حدود 34 سال به طول می‌انجامد و تحقق اهداف بزرگ در این حوزه با مشارکت همگانی میسر می‌شود.

هویدا سامان‌دهی وضعیت مشاغل مزاحم را از دیگر هدف گذاری‌های سال آینده مدیریت شهری شهرضا برشمرد و گفت: در همین زمینه نسبت به بررسی نیازمندی‌ها و مشکلات شهرک صنعتی امیرکبیر اقدام شده است و طرح گازرسانی به این منطقه در سطح فازهای اول و دوم به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی توسعه متوازن فضای سبز شهری را از دیگر اهداف مدیریت شهری شهرضا در سال آینده ذکر کرد و اظهار داشت: طرح احداث پارک‌های محله به شکل جدی در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

شهردار شهرضا با اشاره به لزوم بهره‌گیری از سرمایه بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری گفت: در حال حاضر طرح فروش اوراق مشارکت به میزان 200 میلیارد ریال جهت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام شهری در شهرضا در سطح استانداری اصفهان به تصویب رسیده و با کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی زمینه بهره‌گیری از این فرصت طلایی مهیا می‌شود.

انتهای پیام/63011/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول