اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

ساختمان دانشگاه دولتی شهرضا احداث می‌شود

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، عملیات احداث ساختمان دانشگاه دولتی شهرضا در آینده نزدیک با اختصاص اعتبارات لازم آغاز می‌شود.

ساختمان دانشگاه دولتی شهرضا احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید رضا عقدایی صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی دانشگاه دولتی شهید مدرس شهرضا در طول یک دهه گذشته جزو مهم‌ترین مطالبات مردم بوده و با تلاش و پیگیری مداوم مسئولان این امر مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: به لحاظ اینکه گسترش امکانات و خدمات تحقیقاتی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها مستلزم وجود فضای فیزیکی مناسب و استاندارد است، احداث یک مکان مناسب برای استقرار تمامی بخش‌های اداری و آموزشی این دانشگاه باید به شکل جدی اجرایی شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه فاز نخست احداث ساختمان دانشگاه در فضایی به مساحت 7 هزار مترمربع اجرایی می‌شود، بیان داشت: براساس تفاهم انجام گرفته با وزارت نفت مقرر شده اعتباری در حدود 6 میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه جهت آغاز عملیات عمرانی  ساختمان دانشگاه اختصاص یابد و انتظار می‌رود با حمایت و تعامل خیران زمینه تامین مابقی اعتبارات لازم این پروژه مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با شهرضایی‌های مقیم سراسر کشور جزو مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان شهرستان است، تصریح کرد: از آنجایی که احداث ساختمان این دانشگاه باید در یک برنامه دو ساله اجرایی شود، بهره گیری از ظرفیت عموم شهروندان و همچنین هم اندیشی با نخبگان و مفاخر شهرضایی مقیم سراسر کشور نقش بسزایی در تحقق این امر دارد.

عقدایی اضافه کرد: بهره گیری از حمایت وزارتخانه‌های مختلف جزو مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی دانشگاه شهید مدرس است و این موضوع مهم با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محقق می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جزو مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی شهرضا به شمار می‌رود، ادامه داد: تخصیص اعتبار مناسب از سوی شهرداری شهرضا به بخش فرهنگی در بودجه بندی سال آینده حاکی از عزم مسئولان برای تقویت این حوزه خطیر است و امیدواریم با تدوین چشم انداز فرهنگی شاهد ایجاد تحولات گسترده‌ای در این حوزه باشیم.

فرماندار شهرضا قرار گرفتن این شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور را یک فرصت بزرگ برای پیشرفت همه جانبه ذکر کرد و بیان داشت: البته قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مطلوب از لحاظ تردد قاچاقچیان و در نتیجه آثار و زیان‌های گسترده اجتماعی می تواند مشکلاتی را برای مردم به دنبال داشته باشد و معضلات ناشی از مواد مخدر جزو مهم‌ترین مصادیق این موضوع است.

وی با تشریح وضعیت امکانات ورزشی شهرضا و لزوم توجه به مقوله ورزش همگانی گفت: در وضعیتی که جمعیت کشور در طول چند دهه آینده به سمت کهنسالی هدایت می‌شود باید نسبت به تمهید امکانات و خدمات ورزشی مناسب برای قشر سالمند در شهرستان اقدام کنیم.

عقدایی با اشاره به اهمیت سامان‌دهی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری شهرضا گفت: در خصوص مسایل پایانه شرق در گذشته به شکل واقع‌گرایانه عمل نشده است و در وضعیتی که کم توجهی به مقوله حمل و نقل مشکلات قابل توجهی را بر عموم شهروندان تحمیل می‌کند برخورد سیاسی با این مقولات جای بسی تعجب است.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات پایانه شرق شهرضا با هزینه بیت‌المال محقق شده است، بیان داشت: در نشست آینده شورای ترافیک شهرضا که با حضور جمعی از متخصصان امور حمل و نقل و پایانه‌های استان برگزار می‌شود در خصوص این مسایل تصمیم‌گیری می‌شود.

این مسئول هم‌افزایی و تعامل همگانی را مهم‌ترین رکن سامان‌دهی وضعیت حمل و نقل برشمرد و متذکر شد: بدون شک با همدلی و وفاق مجموعه مردم، مسئولان و متولیان حوزه حمل و نقل شهرضا در آینده نزدیک شاهد حل و فصل نارسایی‌های کنونی در این حوزه مهم هستیم.

انتهای پیام/63011/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول