اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی لنده:

ایرانیان میراث‌دار سنت حسنه نیکوکاری هستند

بخشدار مرکزی لنده با اشاره به اهمیت و جایگاه احسان و نیکوکاری در میان ادیان و دین مبین اسلام گفت: نیکوکاری و انفاق از جمله سنت‌های حسنه پیامبران و ائمه معصومین(ع) بوده که امروزه ما ایرانیان میراث‌دار آن هستیم.

ایرانیان میراث‌دار سنت حسنه نیکوکاری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید غفار فروزنده ظهر امروز در آئین جشن نیکوکاری در مدرسه حضرت زینب(س) گفت: اگر فلسفه وجودی نیکوکاری را جست‌وجو کنیم می‌بینیم که این سنت حسنه برگرفته از سیره پیامبران و ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود: دوران زندگی سراسر امید و احسان پیامبران و ائمه معصومین(ع) باعث شده امروزه در جوامع مختلف از جمله ایران، این سنت حسنه رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

بخشدار مرکزی لنده به سالروز تأسیس کمیته امداد اشاره کرد و گفت: سنت حسنه احسان و نیکوکاری با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهاد کمیته امداد برای حمایت از مستضعفین و محرومان جامعه فرهنگ‌سازی شده تا امروز بتوانیم به راحتی و با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های عمومی بخشی از نیازهای محرومان را تأمین کنیم.

فروزنده افزود: ما وظیفه داریم این مهم را در جامعه نشر و گسترش دهیم تا با تعمیق آن در باورها و اندیشه‌های جوانان روحیه ایثار و فداکاری و احسان شکل گرفته و فقر ریشه‌کن شود.

وی خاطرنشان ساخت: امروزه ما ایرانیان میراث‌دار فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنت حسنه پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستیم که باید از آن به خوبی محافظت کنیم.

کرامت دوستی هم در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مسئولان گفت: بیداری نسل جوان با برگزاری مراسمات مختلف دینی و مذهبی و با نشر ارزش‌های اسلامی در جامعه مهیا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لنده در ادامه افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی توسعه عدالت اجتماعی بوده که برای ملتی که درد رنج و فقر و محرومیت را کشیده‌اند بسیار ضروری است.

دوستی خاطرنشان ساخت: امروزه با حمایت‌های همه‌ جانبه و کمک‌های عموم مردم فقر در جامعه اسلامی ما در حال ریشه‌کنی است اما می‌طلبد حضور مردم بیش از گذشته در برنامه‌های کمیته امداد مشاهده شود.

وی افزود: کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... توانسته نیازهای محرومان و مستضعفان جامعه را تا حدی برآورده سازد.

مدیر کمیته امداد تصریح کرد: 40 پایگاه جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای دانش‌آموزی در سطح مدارس شهرستان لنده دایر شده و این در مقطع ابتدایی و راهنمایی (متوسطه اول) با اهدای پاکت به دانش‌آموزان اجرایی شده است.

دوستی افزود: در روز 15 اسفند 35 پایگاه در سطح شهرستان به جمع‌آوری کمک‌های مردم خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 15 میلیون ریال توسط آموزش و پرورش جمع‌آوری شده که این مقدار به حساب مدارس برای اهدا به دانش‌آموزان نیازمند در همان مدرسه پرداخت شد.

انتهای پیام/82013/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول