اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خبرداد

برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس شهرستان لنده

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: مراسم جشن نیکوکاری امروز با محوریت آموزش و پرورش در همه مدارس شهرستان لنده با همکاری کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.

برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده سید عیسی تقوی‌فرد ظهر امروز در آئین جشن نیکوکاری در مدرسه حضرت زینب(س) که با حضور مسئولان شهرستان لنده برگزار شد با اشاره اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه و نهاد فرهنگ‌ساز در جامعه بوده که با تعلیم و تربیت صحیح جامعه را به سمت پیشرفت و ترقی هدایت می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌ها و نهادهایی است که می‌تواند در فرهنگ‌سازی عمومی جامعه کمک شایان توجهی داشته باشد چراکه با نفوذ فکری و فرهنگی که در خانواده‌ها دارد این مهم را راحت‌تر از سایر دستگاه‌ها به اجرا در می‌آورد.

رئیس آموزش و پرورش لنده با بیان اینکه‌ جشن نیکوکاری امروز در تمام مدارس شهرستان لنده اجرا می‌شود گفت: ایجاد و جایگاه فکری و ذاتی آموزش و پرورش در بدنه جامعه باعث شده از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در همه مدارس شهرستان استفاده شود.

تقوی‌فرد دانش‌آموزان را مروجین و مبلغین خوبی برای فرهنگ احسان و نیکوکاری خواند و تصریح کرد امروزه به همت و تلاش مسئولان در رده‌های مختلف جشن نیکوکاری از حالت نمادین خارج شده و به عنوان یک فرهنگ زنده و پویا درآمده است.

وی به رسانه‌ها و نقش‌ ان‌ها در ایجاد و بسترسازی مناسب برای ترویج افکار دینی و معنوی در جامعه اشاره کرد و گفت: ما نباید از ظرفیت و پتانسیل رسانه‌های جمعی و گروهی در ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ احسان و نیکوکاری غافل شویم بلکه با از آن به درستی استفاده و این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

وی در ادامه به دغدغه دانش‌آموزان در خصوص اردوهای تفریحی و علمی اشاره کرد و افزود: مجوز برگزاری و راه اندازی اردوهای داخل شهرستان و استانی صادر شده و مدیران مدارس می توانند با برنامه‌ریزی صحیح اردوهای خود را راه‌اندازی کنند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول