اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

امدادگران به سمت خوداتکایی مددجویان حرکت کنند

امام جمعه بیرجند گفت: مسئولان و امدادگران نباید هدفشان تنها سیر کردن جامعه هدف باشد بلکه باید به سمت خوداتکایی آن‌ها حرکت کنند.

امدادگران به سمت خوداتکایی مددجویان حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌السلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد امام خمینی یک نهاد مردمی برای یاری رساندن به محرومان جامعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های انبیا و اولیای الهی راهنمایی بندگان است، ادامه داد: وظیفه ما این است با ارشادات و راهنمایی‌های صورت گرفته از ظلمات به سوی نور حرکت کنیم.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان زیر پوشش گفت: امیدواریم با تلاش‌ها و خدمات ارائه شده توسط این نهاد به محرومان شاهد رفع وابستگی آن‌ها به این نهاد باشیم.

رضایی مهم‌ترین رسالت جامعه را پرورش نسل جوان عنوان کرد و افزود: نقش خانواده‌ها در این زمینه بسیار حساس و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین رسالت ما تربیت فرزندانمان است، متذکر شد: ولی ما در بسیاری از مواقع در این زمینه کوتاهی می‌کنیم و این خود سبب به وجود آمدن مشکلات متعددی شده است.

امام جمعه بیرجند کارهای وحشیانه و به دور از اخلاق امروز تکفیری‌ها را نیز ناشی از همین امر دانست و گفت: این کارهای وحشیانه تکفیری‌ها نشان دهنده این است که آن‌ها در خانواده و جامعه‌ای پر از خشونت بزرگ شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه خانواده‌ها موظفند فرزندان خود را مستقل پرورش دهند، یادآور شد: مسئولان و امدادگران نباید هدفشان تنها سیر کردن جامعه هدف باشد بلکه باید به سمت خوداتکایی آن‌ها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه انسانیت هر شخص در گرو ایثار و از خودگذشتگی او است، خاطرنشان کرد: اگر این باور در افراد جامعه به وجود بیاید به طور حتم همه بخشنده می‌شوند و در امر بسیار زیبای احسان و نیکوکاری سهیم می‌شوند.

انتهای پیام/69022/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول