اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

تشکیل انجمن دوستداران میراث فرهنگی در دهیاری‌های خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از تشکیل انجمن دوستداران میراث فرهنگی دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: دهیاری‌ها می‌توانند بازوی توانمند میراث فرهنگی باشند.

تشکیل انجمن دوستداران میراث فرهنگی در دهیاری‌های خوزستان

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های موجود در میراث فرهنگی خوزستان حفاظت از محوطه‌های تاریخی است که با تشکیل این انجمن دوستداران میراث فرهنگی می‌توان تاحد زیادی این مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: انجمن دوستداران میراث فرهنگی دهیاری‌های استان با هدف معرفی محوطه‌های تاریخی به دهیاران و اهمیت احیا و حفاظت آنها تشکیل می‌شود و به این دلیل باید تلاش کرد تا با رونق دادن محوطه‌های تاریخی و آثار با هویت موجود در این روستاها گردشگری روستایی را رونق بدهیم و در این زمینه برنامه‌های زیادی برای اجرا وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: برنامه‌ریزی کارشناسی شده‌ای در زمینه استفاده از توانمندی‌های مردمی در عرصه میراث فرهنگی طراحی شده است که در راستای اجرای این برنامه‌ها تلاش زیادی را به کار بسته‌ایم و می‌کوشیم در این زمینه دستاوردهای قابل توجه داشته باشیم.

حیدری افزود: روستاها در بخش گردشگری می‌توانند نقش‌های زیادی را ایفا کنند، از نظر اسکان و خدمات گردشگری روستاها به دلیل کمی هزینه‌ها شرایط بسیار خوبی برای توسعه بخش گردشگری دارند و به این دلیل می‌کوشیم تا در این زمینه از این بخش حمایت زیادی شود.

*حفاظت از آثار تاریخی اولویت نخست است

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: حفاظت از آثار تاریخی در سطح شهرها و محوطه‌های تاریخی اولویت نخست میراث فرهنگی است و در اجرای این وظیفه از همه تلاش خود استفاده می‌کنیم.

حیدری خاطر نشان کرد: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان را تجهیز کرده‌ایم تا در راستای اجرای وظایف محوله توانمند‌تر و سریع‌تر در سایت‌های تاریخی حضور یابند.

وی افزود: مردم خود می‌توانند در این زمینه با میراث فرهنگی همکاری کنند و در راستای استفاده از توان مردمی در بهبود شرایط حفاظت از آثار تاریخی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام/72006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول