اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

دولتی بودن میراث فرهنگی از آفت‌های این حوزه است

استاندار کرمان گفت: یکی از آفت‌های بزرگ حوزه میراث فرهنگی، دولتی بودن آن است.

دولتی بودن میراث فرهنگی از آفت‌های این حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان اظهار داشت: ظرفیت‌ بسیار بالای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و تاثیر آن بر تولید ناخالص ملی امری غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه سهم ایران از این صنعت بسیار پایین است، ابراز داشت: یکی از آفت‌های بزرگ حوزه میراث فرهنگی، دولتی بودن آن است و امیدواریم فعالیت بخش خصوصی در این صنعت افزایش یابد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: با توسعه صنعت گردشگری، توسعه اشتغال نیز صورت می‌گیرد، لذا باید تقاضاها را بررسی کرده تا حضور فعال گردشگران در کشور افزایش یابد. اکنون که فضای کشور مناسب و دولت تدبیر و امید آماده است تا فصل جدیدی را در فضای بین‌المللی ایجاد کند، مسئولیت سازمان میراث فرهنگی سنگین‌تر است.

استاندار کرمان، صبوری، مطلع، آگاه و خوش برخورد بودن را از ویژگی‌های راهنمایان گردشگری دانست و ابراز داشت: راهنمایان گردشگری نیز در توسعه این صنعت نقش بسزایی دارند.

رزم‌حسینی با اشاره به رتبه پایین ایران در زمینه گردشگری اظهار داشت: در استان کرمان‌ مدیری لایق و باتجربه برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کردیم و برای شکوفایی این بخش از اقتصاد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/2446/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول