اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی:

رشد 91 درصدی بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال 93

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اعتبارات ما در لایحه بودجه سال آینده در بخش جاری 56 و در بخش عمرانی 35 درصد افزایش خواهد داشت.

رشد 91 درصدی بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسدالله درویش‌امیری عصر امروز در آیین تودیع رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و معرفی رئیس جدید این سازمان اظهار کرد: این سازمان 10 سال قبل بر اساس نگاه کارشناسی و صحیح مدیریت و برنامه‌ریزی وقت با هم ادغام شد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی ما محصول تاریخی 10 هزار ساله است، تصریح کرد: با وجود کوتاهی‌هایی که در این بخش انجام شده کارهای بزرگی نیز برای حفظ این میراث صورت گرفت.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه تمامی جاذبه‌های فرهنگی ما مورد اقبال گردشگران خارجی است، خاطرنشان کرد: نگهداری، احیا و مرمت میراث فرهنگی از ضروریات است.

درویش‌امیری با تأکید بر حساسیت مردم کردستان در حفظ آثار باستانی خود آن را از مزیت‌های این استان دانست و افزود: میراث فرهنگی سند زندگی و تاریخ مردم است.

وی با اشاره به ناکافی بودن سمن‌های فعال در حوزه میراث فرهنگی کردستان، تقویت این سازمان‌های مردم نهاد را موجب حفظ آثار عنوان و خواستار توجه به این مسئله شد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از وجود یک هزار و 837 اثر فرهنگی شناسایی شده در ایران خبر داد و افزود: تنها 812 مورد از این آثار به ثبت رسیده است.

درویش‌امیری با اشاره به وجود یک میلیون آثار تاریخی در کشور، تعداد آثار به ثبت رسیده را 200 هزار مورد ذکر کرد و افزود: برای حفظ، مرمت و احیای این آثار نیازمند اعتبار هستیم، اما بودجه ما کمتر از 10 درصد مورد نیاز است.

وی با اشاره به در معرض نابودی کاروانسراهای کشور، رویکرد جدید سازمان را در این موضوع، واگذاری آنها به بخش خصوصی به منظور حفظ و مرمت این کاروانسراها ذکر کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه با بیان اینکه قابلیت‌های گردشگری کردستان بسیار زیاد است، گفت: طبیعت‌گردی حرف نخست را در استان کردستان می‌زند.

درویش‌امیری با اشاره به وجود 93 غار در استان کردستان، تصریح کرد: دریاچه زریبار به عنوان یکی از دیدنی‌ترین نقاط استان به شمار می‌رود و وزارت نیرو باید توجه کند آینده این مکان توریستی به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری اظهار کرد: 3 هزار و 900 موافقت اصولی برای بخش خصوصی در این حوزه صادر شد که بانک‌ها تنها 250 مورد از آنها را پذیرفته و به آن تسهیلات تکمیلی ارائه دادند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تصویب یک هزار و 117 منطقه نمونه گردشگری در سفرهای دولت، اظهار کرد: تنها 35 منطقه از این تعداد به سرانجام رسید و مابقی به دلیل مشکلات زیرساختی ابتر ماند.

درویش‌امیری بر ضرورت جذب گردشگران خارجی مطابق با معیارها و موازین فرهنگی کشورمان تأکید کرد و گفت: باید همه در این موضوع یک حرف و یک تفکر داشته باشیم.

وی با تقدیر از توجه دولت به این سازمان اظهار کرد: اعتبار ما در سال 92 در حدود 20 درصد کمتر از سال 91 بود، اما در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات ما در بخش جاری 56 و در بخش عمرانی 35 درصد افزایش خواهد داشت.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان، یکی از آسیب‌های پیش‌رو را کم‌توجهی نسل جدید به حوزه صنایع دستی عنوان و اذعان کرد: در این بخش نتوانسته‌ایم کارآموزان مناسبی را تربیت کنیم.

انتهای پیام/79012/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول