اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش 21 درصدی جمع‌آوری صدقات در خراسان جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از رشد 21 درصدی جمع‌آوری صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: مردم استان ماهانه 2 میلیارد و 561 میلیون ریال صدقه دادند.

افزایش 21 درصدی جمع‌آوری صدقات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، سید ‌رضا حسینی اظهار داشت: مردم سخاوتمند و نیکوکار خراسان جنوبی در 10 ماهه امسال ماهانه 2 میلیارد و 561 میلیون ریال صدقه دادند.

وی با اشاره به رشد 21 درصدی درآمد صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: در این مدت مردم متدین و سخاوتمند استان بالغ بر 25 میلیارد و 623 میلیون ریال صدقه در راستای احیاء و ترویج سنت‌های حسنه انفاق و نیکوکاری به محرومان و نیازمندان کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به موارد مصرف صدقات اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی، صدقات جمع‌آوری شده برای کمک به خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و غیره مددجویان تحت حمایت و نیازمندان هزینه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین به ترتیب بیشترین درآمد صدقات در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی مجموع مشترکان صدقات را 126هزار و 974 مشترک ذکر کرد و اذعان داشت: از این تعداد 121 هزار و 24 مشترک صندوق کوچک، یک‌هزار و 834 صندوق متوسط و 4 هزار و 116 صندوق بزرگ است که شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین به ترتیب بیشترین تعداد مشترک صدقات در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اضافه کرد: در 10ماهه امسال تعداد 13هزار و 292 مشترک جدید صندوق‌های کوچک، متوسط و بزرگ به مشترکان صدقات کمیته امداد استان افزوده شد.

حسینی متذکر شد: هم استانی‌ها می‌توانند به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری به ادارات تابعه این نهاد در سطح استان مشترک صدقات شوند.

وی تأکید کرد: هنگام مراجعه نیروهای جمع‌آوری صدقات برای تخلیه صندوق کارت شناسایی معتبر و یا برگ ماموریت اداری اخذ کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به نزدیک‌ترین کمیته امداد محل زندگی خود اطلاع دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه سال گذشته نیز 21 میلیارد و 77 میلیون ریال صدقه توسط مردم خیر و نیکوکار استان به نیازمندان اهدا شد.

انتهای پیام/69008/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول