اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 5 پروژه آبخیزداری در همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از افتتاح پنج پروژه در طول هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در زمینه آبخیزداری، جنگل‌کاری و آبیاری تحت فشار جنگل‌کاری‌ها است.

بهره‌برداری از 5 پروژه آبخیزداری در همدان

محمدرضا همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از 15 اسفند ماه اظهار کرد: هفته منابع طبیعی با جشن درختکاری آغاز شده و تا 21 اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: در طول هفته منابع طبیعی برنامه‌هایی از قبیل دیدار با مسئولان استانی و تشکل‌های مردمی، توزیع نهال با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط مانند شهرداری‌ها، محیط زیست و بنیاد شهید اجرای می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اجرای برنامه‌های مشترک در سطح شهرستان‌ها با بهره‌برداران تصریح کرد:‌ در 22 اسفند ماه روز گرامیداشت شهدا نیز با همکاری مشترک بنیاد شهید به یاد شهدای استان نهال کشت می‌شود.

وی از افتتاح پنج پروژه در طول هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در زمینه آبخیزداری، جنگل‌کاری و آبیاری تحت فشار جنگل‌کاری‌ها است.

همتی با اشاره به اجرای یک پروژه جنگل‌کاری مشترک با پادگان ابوذر و شرکت در نماز جمعه بیان داشت: گردهمایی پژوهشی و ارائه مقالات مربوط به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این گردهمایی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان «منابع طبیعی با مردم برای مردم» ادامه داد: مراتع و جنگل‌ها متعلق به عموم مردم و جزو انفال بوده و برای تمام نسل‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: ارزش زیست‌محیطی پوشش گیاهی چندین برابر ارزش اقتصادی آن بوده و باید به آن توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد:‌ باید فرهنگ مردم را نسبت به این مقوله بالا برده تا صرفاً به استفاده از علوفه مراتع نپردازند.

همتی با اشاره به اهمیت مراتع و پوشش گیاهی یادآور شد: مباحثی چون گیاهان دارویی، پوشش گیاهی، جمعیت جانوری، کنترل گرد و غبار، مدیریت آب و خاک و... جزو ارزش‌های زیست محیطی مراتع است.

وی با بیان اینکه ارزش زیست‌محیطی مراتع 200 برابر ارزش اقتصادی است، ادامه داد:‌ این مهم باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد از دست دادن این میراث گرانبها نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: هر گیاه یک سدی تلقی می‌شود که رحمت خداوند را بر ما نازل می‌کند.

انتهای پیام/89006/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول