اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان عنوان کرد

تجهیز ادارات ثبت احوال هرمزگان به دستگاه‌های صدور کارت هوشمند

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: تمام ادارات شهرستانی ثبت احوال این استان به دستگاه‌های ثبت نام و اخذ مولفه‌های بیومتریکی برای صدور کارت ملی هوشمند مجهز شده است.

تجهیز ادارات ثبت احوال هرمزگان به دستگاه‌های صدور کارت هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مهدی عسکری‌زاده صبح امروز در نشستی مطبوعاتی که با محوریت کارت ملی هوشمند برگزار شد، اظهار داشت: از 22 بهمن ماه سال جاری کارت‌های سابق و فیزیکی دیگر صادر نمی‌شود و زمینه برای صدور کارت ملی هوشمند صادر می‌شود که در این راستا برای کارت اولی‌ها تماما کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بالغ بر 600 اداره ثبت احوال در کشور وجود دارد که در بیش از 450 تا 500 شهر؛ ادارات مربوطه به تجهیزات صدور کارت هوشمند مجهز شده‌اند و این در حالی است که در تمام شهرستان‌های هرمزگان امکان صدور کارت ملی هوشمند فراهم شده است.

عسکری زاده یادآور شد: در شهر بندرعباس علاوه بر اداره شهرستان یک دفتر خدمات ارتباطی نیز در این راستا و همچنین اداره پست نیز خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: در واقع می‌توان گفت که استان برتر در این حوزه هستیم چرا که زودتر از موعد مقرر اقدام به ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند کرده‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در دولت الکترونیک؛ کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به پایگاه داده است یادآور شد: کارت ملی هوشمند می‌تواند در حوزه‌های مختلف کاربردهای متعددی حتی در حوزه‌های سلامت، مالیاتی، آموزش عالی و آموزش و پرورش داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه این کارت امکان تصدیق هویت به افراد در شبکه ملی اینترنت را نیز به افراد می‌دهد، ادامه داد: مرحله بعد از کارت ملی هوشمند ایجاد و تکمیل پایگاه داده ملی و لینک شدن داده‌های دستگاه‌های مختلف با این پایگاه است.

عسکری‌زاده گفت: طرح کارت ملی هوشمند یکی از پروژه‌های بزرگ و بی‌نظیر فناوری اطلاعات در کشور به حساب می‌آید به نحوی که پس از اجرای طرح‌های پایلوت در شهرهایی همانند قم و یا انجام امور در انتخابات اخیر مورد تست نهایی قرار گرفته است.

وی افزود: اگر در سال 93 اعتبارات مورد نیاز تامین شود می‌توانیم کارت‌های مورد نیاز را خریداری و برای واگذاری آنها در استان فراخوان دهیم.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: اگر استانداری و فرمانداری‌ها به ثبت احوال کمک کنند آمادگی این را داریم که دستگاه‌های ثبت نام و اخذ مشخصات بیومتریک را در بخشداری‌ها فراهم و مستقر کنیم.

وی گفت: تصاویر مورد نیاز برای عکس روی کارت ملی هوشمند طبق نشستی که با مجمع آتلیه‌داران داشته‌ایم مقرر شده است که تصویر متقاضیان توسط عکاسی‌های مربوطه و تعاریف مدنظر برای کارت ملی هوشمند بدون روتوش و آرایش باشد.

این مسئول اضافه کرد: کارت‌های ملی هوشمند دارای ویژگی‌های خاصی است و در این راستا از کشورهای پیش‌رو در این بخش همانند مالزی کمک گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 94 ثبت احوال بتواند واگذاری کارت ملی را با فراخوان فراگیر کند.

به گفته عسکری‌زاده، در حال حاضر زمینه تولید بدنه کارت‌های مورد نیاز به صورت گسترده در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به فناوری‌های به کار رفته در بدنه کارت و نوشتار لیزری روی آن از نظر کارشناسان ثبت امکان جعل کارت‌های هوشمند در حد صفر است.

عسکری‌زاده با بیان اینکه 60 درصد از بدنه کارت از خارج از کشور وارد می‌شود اضافه کرد: در طرح پایلوت 5 هزار تومان برای این کارت دریافت می‌شد که امسال برای آن 10 هزار تومان دریافت می‌شود.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول