اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال قوچان خبر داد

لزوم ثبت وقایع حیاتی قوچان در مدت زمان تعیین شده

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان قوچان گفت: ثبت به‌موقع و به‌روزرسانی وقایع حیاتی در این شهرستان باعث ایجاد تحول در رفاه اجتماعی شده است.

لزوم ثبت وقایع حیاتی قوچان در مدت زمان تعیین شده

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، قاسم گلدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در قوچان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان قوچان در سال جاری به علت مشکلاتی فقط توانسته تشکیل یک جلسه آن هم در مهرماه را بدهد.

وی با اشاره به این‌که فلسفه تشکیل این جلسات به‌روز کردن اطلاعات وقایع حیاتی بوده است، اضافه کرد: ثبت به‌موقع و به‌روزرسانی وقایع حیاتی باعث ایجاد تحول در رفاه اجتماعی شده و آمار و ارقام ثبت احوال تنها یاری دهنده دولت در این موضوع است.

گلدی با تأکید بر این‌که تمام دستگاه‌های دولتی باید ثبت احوال را در وظیفه ثبت وقایع حیاتی یاری دهند، تصریح کرد: در 10 ماه نخست سال جاری 3 هزار و 125 واقعه تولد و 960 واقعه وفات در ثبت احوال قوچان به ثبت رسیده است که در واقعه وفات 972 مورد اتفاق افتاده که دلیل اختلاف به خاطر عدم ثبت شدن در مهلت قانونی 10 روز است.

وی تأکید کرد: در آمارهای کلی، تعداد کل وقایع ثبت تولد در 10 ماه ابتدایی سال 91، 2 هزار و 31 و در سال 92، 3 هزار و 125 واقعه ثبت شده که 7.6 درصد افزایش ثبت در مهلت قانونی بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال قوچان با بیان این‌که در سال آینده سازمان ثبت احوال به دنبال شاخص‌های تلفیقی در ازدواج، طلاق، ولادت و وفات است، خاطرنشان کرد: میزان خام ولادت یعنی اینکه پس از تولد نوزاد تا مهلت قانونی در سیستم ثبت احوال ثبت شود که باید در این زمینه به حد مطلوب برسیم.

وی اضافه کرد: باید نسبت به انجام ثبت قانونی ولادت و وفات در مدت زمان تعیین شده اقدام کرد تا در مواردی مانند پرداخت یارانه، اطلاعات به‌روزرسانی شده تا خدمات‌رسانی به نحو مطلوب صورت گیرد.

گلدی با گلایه از این‌که در امامزادگان باید شخصی برای ثبت واقعه فوت حضور داشته باشد تا پس از مرگ شناسنامه متوفی گرفته شود، گفت: شخصی در یکی از امامزادگان قوچان فوت کرده اما شناسنامه وی پس از یکسال به اداره ثبت احوال تحویل شده است لذا باید متولی اخذ شناسنامه متوفیان در امامزادگان مشخص شود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول