اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قوچان مطرح کرد

لزوم توجه به آمارهای جمعیتی در برنامه‌ریزی‌های شهری و کلان

فرماندار قوچان با اشاره به لزوم توجه به آمارهای جمعیتی در برنامه‌ریزی‌های شهری و کلان گفت: نگاه مناسب و درستی به ثبت احوال نمی‌شود.

لزوم توجه به آمارهای جمعیتی در برنامه‌ریزی‌های شهری و کلان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا قامتی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: اساس برنامه‌ریزی‌های دنیا و مبتدی‌ترین نگاه به علم توسعه، آمار است.

وی اضافه کرد: اگر قرار است یک کشور توسعه یافته برای 50 سال آینده خود برنامه‌ریزی کند حتماً اطلاعات تولد و سن افراد را استخراج می‌کند تا در آن حوزه مورد نظر لحاظ شود.

رئیس شورای اداری قوچان با گلایه از این موضوع که نگاه مناسب و درستی به ثبت احوال نمی‌شود، تصریح کرد: اساس و محور شکل‌گیری حوزه‌های اجتماعی، انسان است در صورتی که همین انسان که تحولات دنیا به واسطه وی بوده در زاد و ولد و فوت برای خود اهمیتی قائل نیست.

وی افزود: تمام اقتصاددانان دنیا برای برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد براساس شاخص‌های ثبت احوال خود برنامه‌ریزی می‌کنند و بسیاری از توسعه‌های فیزیکی براساس همین شاخص‌ها خواهد بود.

قامتی یادآور شد: پیری یکی از بحران‌های آتی دنیا به شمار می‌رود و کشورهایی که به این موضوع فکر می‌کنند در ساختارهای خود براساس این شاخص حرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که تحولات صنایع غذایی، دستی و دارویی دنیا براساس جمعیت است، اضافه کرد: اگر امروز صنعت چین بر محور ساخت اسباب‌بازی است نشان از توجه به کودک دارد.

فرماندار قوچان با اشاره به این‌که آمار طلاق نشأت گرفته از فرهنگ زندگی است، تأکید کرد: وقتی فردی طلاق می‌گیرد اثرات زیادی بر خانواده و جامعه می‌گذارد و فرزندان رشد یافته در این خانواده‌ها هزینه‌های بالایی برای دولت‌ها به جای خواهند گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که باید دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد در این مبحث وارد شوند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم چرا در جامعه‌ای که باورشان این است که دختر با چادر سفید وارد خانه شوهر شده و با کفن خارج می‌شود این گونه آمار طلاق بالا رفته است.

قامتی گفت: درست است که فرهنگ غربی به هر شکل پیرامون ما را احاطه کرده است اما چه کرده‌ایم که فرهنگ غربی، فرهنگ بالا و غنی اسلامی ما را احاطه کرده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول