اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

واجدین دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی کنند.

واجدین دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

مهدی چقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی توسط کافی‌نت‌ها و افشای اطلاعات شخصی افراد هشدار داد و افزود: ثبت‌نام کارت هوشمند ملی فقط از طریق دفاتر پیشخوان دولت امکان‌پذیر است و کافی‌نت‌ها مجوز ثبت‌نام کارت هوشمند ملی مردم را ندارند.

وی تصریح کرد: افرادی می‌توانند درخواست کارت هوشمند ملی دهند که به سن 15 سال تمام رسیده و یا تغییر مشخصات سجلی داشته و یا کارت شناسایی ملی خود را مفقود کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: برای صدور کارت هوشمند ملی تا زمان تامین اعتبارات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز امکان فراخوان برای عموم مردم نیست.

چقایی به مردم استان مرکزی هشدار داد از ثبت نام کردن کارت هوشمند ملی از طریق کافی‌نت‌ها و قرار دادن اطلاعات شخصی خود به آنان خودداری کنند تا اطلاعات شخصی آنان مورد سوءاستفاده قرار نگیرد و فقط از طریق دفاتر پیشخوانی که ثبت احوال مشخص می‌کند اقدام کنند که یکی از این دفاتر پیشخوان دولت در اراک، دفتر واقع در خیابان آیت‌الله سعیدی با کد 301777 برای این کار در نظر گرفته شده که واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی از طریق این دفتر می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی گفت: بعضی از کارت‌های ملی که در اختیار شهروندان است اعتبار آنها به پایان رسیده و یا رو به اتمام است، از آنجایی که تمدید کارت ملی موجب زحمت شهروندان خواهد شد، لذا اعتبار کارت‌هایی که قبلا صادر شده است تا پایان سال 1394 هجری شمسی تمدید شده است تا طی روند صدور کارت هوشمند ملی جایگزین شود.

چقایی بیان داشت: نیازی به مراجعه هموطنان به ادارات ثبت‌احوال برای تمدید اعتبار کارت‌های ملی نیست.

وی تاکید کرد: کسانی که نشانی محل سکونت آنان تغییر یافته نیازی به مراجعه حضوری به ثبت احوال ندارند و می‌توانند از طریق سایت اینترنتی ثبت احوال استان مرکزی قسمت لینک تغییر نشانی نشانی جدید خود را ثبت کرده تا مشکلی جهت دریافت خدمات دولتی نداشته باشند.

انتهای پیام/87008/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول