اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

نباید بین جوانان و شهدا شکاف فکری ایجاد شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید بین جوانان ایران اسلامی و شهدای کشورمان شکاف فکری و فرهنگی ایجاد شود.

نباید بین جوانان و شهدا شکاف فکری ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هادی بهادری عصر امروز در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: باید در راستای ایجاد خط فکری شهدا بین جوانان گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهداء نباید به مرمت قبور خلاصه شود، ادامه داد: در بوستان‌های شهدا باید بنای فرهنگی ساخته و در این مکان وصیتنامه، دست نوشته‌ و سوابق جوانان گلگون کفن به نمایش گذاشته شود.

وی با اظهار به اینکه تلاش برای بهسازی و ایجاد فضای فرهنگی در مزار شهداء نباید به صرف اعتبارات میلیاردی تعبیر شود، خاطرنشان کرد: چنانچه کار عمرانی وسیعی از نظر اعتباری آغاز کنیم، احتمال رکود و توقف آن در نیمه راه وجود دارد، بنابراین طرح‌های کم‌هزینه و ابتکاری اجرا شود.

بهادری با اشاره به اینکه در سایر مناطق دنیا شهداء از جایگاه رفیع‌تری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در این کشورها ارزش‌های دینی مطرح نبوده و مردم به خاطر احساسات ملی و میهنی مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند، با این همه جایگاه معنوی رفیعی دارند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: گلزار شهدا باید به صورتی طراحی، معماری و فضاسازی شود که برای نسل جدید جذابیت داشته، گروه‌هایی از مدارس و دانشگاه‌ها بازدید از این مناطق را در برنامه قرار دهند.

وی با اظهار به اینکه به نثار فاتحه بر روح این جوانان و زیارت قبور نباید بسنده کنیم، بیان داشت: تلاش برای غنی‌سازی فرهنگی مورد تاکید است، منش، روش و اهداف شهداء باید به بحث روز تبدیل شود، تا راه آنها همواره پررهرو بماند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضرورت آشنایی جوانان امروز با جوانان 30 سال پیش را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم دهه نخست انقلاب در مقابل دشمنان نظام و انقلاب سینه سپر کردند.

بهادری انجام اقدامات نمادین مانند نامگذاری مراکز مختلف و خیابان‌ها به اسامی شهدا و نصب تصاویرشان در مجامع را حرکتی مطلوب اما ناکافی دانست و اظهار داشت: مردم باید ضمن آشنا شدن با نام و پست لشکری فرد با راه، هدف و آرمان آنها نیز آشنا شوند.

انتهای پیام/61002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول