اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه گلزار شهدای کرمان تعهد شد

ساماندهی 43 گلزار شهید تک مزاری در کرمان

در کارگروه گلزار شهدای‌ کرمان، دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ساماندهی 43 گلزار شهید تک مزاری را متعهد شدند.

ساماندهی 43 گلزار شهید تک مزاری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کارگروه گلزار شهدای استان کرمان ظهر امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار کرمان برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی ساماندهی 43 گلزار تک مزاری شهدای کرمان را متعهد شدند.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این نشست اظهار داشت: در مجموع 828 گلزار شهید با 6 هزار و 233 مزار در استان کرمان وجود دارد که تاکنون 420 گلزار با 4 هزار و 615 مزار ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساماندهی 30 گلزار شهید با 186 مزار نیز در دست اقدام است، بیان داشت: این تعداد گلزار شهید با پیشرفت 61 درصدی همراه هستند.

حسنی‌سعدی افزود: 378 گلزار شهید در سطح استان کرمان به دلیل کمبود منابع مالی برای ساماندهی آنها هیچ اقدامی نشده است که شامل یک هزار و 432 مزار شهید هستند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع گلزارهای شهدایی که ساماندهی نشده‌اند، 116 گزار تک مزاری هستند و سرانه ساماندهی هر مزار 7 تا 8 میلیون تومان است.

حسنی‌سعدی تصریح کرد: استان کرمان طی سال‌های 90 و 91 در سطح کشور رتبه اول را در ساماندهی گلزارهای شهدا به خود اختصاص داده است.

محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: در استان کرمان 36 گلزار شهید گمنام وجود دارد که شش مورد از آنها اصلا ساماندهی نشده‌اند.

وی بیان داشت: گلزار شهدای گمنام با نگاه حرم شناخته می‌شود و به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی هستند، لذا هر یک از گلزارها 150 میلیون تومان هزینه دارد.

ابوالحسنی عنوان کرد: 30 حرم شهدای گمنام در استان کرمان نیز نیمه تمام هستند و درخواست داریم تا بودجه استانی در این زمینه در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس در این نشست اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمان موظف به ایجاد و تامین راه و تابلوهای گلزارهای شهدای تک مزاری استان شد.

همچنین شرکت آب و فاضلاب استان نیز موظف به تامین آب مورد نیاز گلزارهای شهدا شد.

برق‌رسانی به گلزارهای شهدای تک مزاری نیز به صورت رایگان توسط شرکت توزیع برق انجام می‌شود.

انتهای پیام/80017/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول