اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان عنوان کرد

برگزاری 531 یادواره شهید در کردستان/293 گلزار شهید ساماندهی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری 531 یادواره شهید از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان خبر داد.

برگزاری 531 یادواره شهید در کردستان/293 گلزار شهید ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های سالگرد بنیاد شهید که با حضور جمعی از مسئولان در سنندج برگزار شد، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیش از 531 یادواره شهید توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در استان برگزار شده است.

وی از برگزاری چندین یادواره شهید به مناسبت گرامیداشت سالگرد تاسیس این نهاد در استان خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه و جماعت، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده شهدا و برگزاری مسابقات قرآن کریم از جمله برنامه‌های این اداره‌کل همزمان با سالروز تاسیس این نهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدای گمنام، دیدار با استاندار کردستان، اهدای خون توسط پرسنل بنیاد شهید، برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع شهید و شهادت در سطح مدارس، حضور مسئولان در برنامه‌های رسانه ملی، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها به منظور معرفی شهدا، برگزاری مسابقه حدیث در بین خانواده شهدا و کاشت 22 اصله درخت به یاد شهدا از دیگر برنامه‌های اداره‌کل بنیاد شهید و حفظ آثار استان در سالروز تاسیس این نهاد خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به فلسفه وجودی تاسیس بنیاد شهید افزود: این نهاد در راستای خدمت به خود شهدا و ترویج و نهادینه‌کردن راه و اهداف والای آن‌ها یک سال بعد از  تشکیل انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تاسیس شد.

به گفته سلیمانی، عزمت، اقتدار و جایگاه جهانی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطر آنان و ترویج روحیه شهادت‌طلبی ضامن اقتدار این انقلاب الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس تقویم، روزهای خاصی برای جانبازان و آزادگان در کشور تعریف و این روز در بین اقشار جامعه نهادینه شده است، گفت: در مورد تعیین روزی مختص به خود شهدا تاکنون کار چندانی صورت نگرفته که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

به گفته سلیمانی، به همین منظور جلساتی با حضور مسئولان و روابط‌ عمومی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور در مرکز برگزار شد که امیدواریم خروجی این جلسه ترویج بیش از پیش جایگاه شهدا و نهادینه شدن هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به ساخت فیلمی با عنوان شیار 143 ساخته نرگس‌آبیار در مورد مادر یکی از شهدای کردستان اشاره کرد و گفت: اقبال عمومی مردم از این فیلم نشان از علاقه خود مردم به فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. 

ساماندهی 293 گلزار شهید

سلیمانی در زمینه ساماندهی گلزار شهدای استان نیز اظهار کرد: در مجموع در حال حاضر 293 گلزار شهدای ساماندهی نشده در سطح استان وجود دارد که تلاش برای ساماندهی آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی در سال‌جاری در بحث ساماندهی گلزار شهدا توفیق چندانی حاصل نشده است اما رایزنی‌‌های لازم در این زمینه با شهرداری انجام شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، در مجموع 835 شهید در این گلزارها مدفون هستند و ساماندهی سرانه هر مزار براساس پیش‌بینی‌ها، اعتباری بالغ بر سه میلیون تومان است.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی گلزار شهدای بهشت محمدی، ساماندهی گلزار شهدا در هشت نقطه شهر سنندج در دستور کار قرار گرفته و به تدریج انجام می‌شود.

انتهای پیام/79002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول