اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

روزانه 1900 تن زباله در آذربایجان غربی تولید می‌شود

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: روزانه هزار و 900 تن زباله در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

روزانه 1900 تن زباله در آذربایجان غربی تولید می‌شود

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توسعه بخش صنعتی، موتور محرکه رشد اقتصادی در آذربایجان غربی است.

وی افزود: تامین زیر ساخت‌های انرژی در بخش‌های صنعتی زمینه‌ساز کاهش آلایندگی هوا و افزایش کمی و کیفی محصولات صنعتی شده و با ایجاد ارزش افزوده موجب رونق اقتصادی در آذربایجان غربی می‌شود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: روزانه یک هزار و 900 تن زباله در آذربایجان غربی تولید می‌شود که هزار و 354 تن آن مربوط به شهر ارومیه است.

عباس‌نژاد افزود: 55 درصد زباله‌های تولیدی دفن اصولی می‌شود و نزدیک به 30 درصد از زباله‌ها تفکیک از مبدأ صورت می‌گیرد که نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت تفکیک از مبدأ زباله‌ها هستیم.

وی گفت: دفن غیربهداشتی و غیراصولی پسماندها در آذربایجان غربی با احداث مرکز دفن بهداشتی پسماندهای شهری پایان یافته و تا آخر امسال مرکز تفکیک‌سازی زباله‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اعلام اینکه سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد، عنوان کرد: بیشتر آلاینده‌ها در آذربایجان غربی مربوط به آلودگی‌های هوا، ساماندهی دفع بهداشتی در محل دفن پسماند شهری آذربایجان غربی است.

عباس‌نژاد اذعان داشت: دولت تدبیر و امید با ملاک قرار دادن قانون و با فرهنگ‌سازی و اعمال قانون به طور جدی در این موضوع وارد شده است.

وی در خصوص کاهش آلودگی آذربایجان غربی تصریح کرد: با همکاری مردم، سازمان شهرداری، ارگان‌های ذیربط و با خدمت صادقانه در جهت جلب رضایت مردم و کاهش آلودگی زیست محیطی به‌ویژه زباله‌ها قدم برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید با مشارکت دادن مردم در امور سلامت و تنظیف جامعه، همانند گذشته اداره شهر را به مردم واگذار کنیم و با فرهنگ‌سازی مناسب آنها را به تمیز نگه داشتن جامعه و رعایت حقوق شهروندی سوق دهیم.

انتهای پیام/61007/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول