اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت قاطع فرماندار کرج از رسانه‌ها

دستگاه‌های اجرایی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارند

معاون استاندار البرز و فرماندار شهرستان کرج تاکید کرد: هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان البرز حق شکایت از رسانه‌ها پیش از مذاکره با فرماندار را ندارند.

دستگاه‌های اجرایی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه هم‌اندیشی مدیران تعدادی از خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مجازی و مکتوب استان البرز با فرماندار این شهرستان عصر امروز برگزار شد.

در این جلسه مدیران رسانه‌های حاضر در جلسه به بیان نقطه‌ نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و طی آن به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، نیازها، مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان البرز به ویژه شهرستان کرج اشاره کردند.

ضرورت همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها، لزوم رعایت قوانین در توزیع آگهی‌های دولتی و رعایت عدالت و انصاف در این بخش، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت خبرنگاران، افزایش فرهنگ نقد‌پذیری در میان مسئولان و امنیت شغلی خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله مهمترین نکاتی بود که نمایندگان رسانه‌ها در جلسه فوق به اطلاع فرماندار کرج رساندند.

همچنین در حوزه‌ فرهنگی ضرورت توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان البرز، استفاده از تجربیات و دانش‌آموختگان مراکز عالی آموزشی، استفاده از ظرفیت‌های اقوام ساکن در ایران کوچک و هویت‌بخشی فرهنگی از جمله مسائلی بود که از سوی خبرنگاران حاضر در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت.

توجه به توسعه اقتصادی استان و شهرستان کرج، افزایش خدمات‌رسانی به بخش‌های محروم کرج، افزایش گازرسانی به روستاها به ویژه روستاهای واقع در مناطق کوهستانی استان نیز مورد توجه اصحاب رسانه قرار داشت و به اطلاع فرماندار کرج رسید.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: به طور قطع اگر رسانه‌ها تقویت شوند، فرمانداری در رسیدن به اهداف و برنامه‌های کلان شهری موفق‌تر عمل می‌کند.

محمدتقی ایرانی در ادامه اظهار داشت: انتقاد از عملکرد و برنامه‌های مدیران از جمله نکات ضروری برای اجرای صحیح برنامه‌ها و تحقق اهداف است.

وی تاکید کرد: فرمانداری کرج از انتقادات سازنده استقبال می‌کند و برای دستیابی به اهداف و ارائه بهترین خدمات به مردم از اصحاب رسانه یاری می‌طلبد.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به حضور اقوام مختلف در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ما در کرج مانند دیگر مناطق کشور با مشکل امنیتی و بحران ناشی از حضور اقوام مختلف در کنار یکدیگر مواجه نیستیم و قومیت‌های مختلف در مرکز استان البرز با درک مشترک و واحدی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در کنار هم زندگی می‌کنند.

ایرانی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای شهرستان کرج باید به گونه‌ای باشد که اقوام مختلف بدون هیچ مشکلی در کنار هم یک زندگی مسالمت‌آمیز را تجربه کنند.

وی افزود: خوشبختانه ما در کرج مشکل امنیتی و سیاسی نداریم و برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت لازم است که همکاری و تعامل ویژه‌ای میان رسانه‌ها و مدیران اجرایی باشد.

این مسئول افزود: حضور و فعالیت بیش از 80 رسانه در کرج یکی از ظرفیت‌های مهم استان البرز و این شهرستان است و مدیران اجرایی باید از این توانمندی در جهت افزایش کیفیت کارها و ارائه بهتر خدمات استفاده کنند.

* دستور فرماندار کرج برای برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای برای مدیران اجرایی

در ادامه این مراسم امیر توحید فاضل مشاور رسانه‌ای فرماندار کرج نیز به بیان برخی از دغدغه‌ها و گلایه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شهرستان پرداخت و گفت: در گذشته مسائلی از جمله عدم همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها مشاهده می‌شد که این امر تاثیر منفی در اطلاع‌رسانی و فعالیت خبرنگاران گذاشته بود.

وی تصریح کرد: همچنین برخی از خبرنگاران از شکایت‌های دستگاه‌های اجرایی گلایه و انتقاد داشتند و با توجه به رویکرد دولت در تعامل و همکاری با رسانه‌ها، این نیاز احساس می‌شود که فرماندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان کرج به این موضوع رسیدگی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، محمدتقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار کرج درباره این دو موضوع گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات مختلف از جمله شورای اداری خواسته شده است تا همکاری و تعامل ویژه و گسترده‌ای با رسانه‌ها داشته باشند و این موضوع را در اولویت برنامه‌ کاری خود قرار دهند.

وی اعلام کرد: همچنین هرگونه شکایت دستگاه‌های اجرایی در سطح استان باید پیش از اقدام با اطلاع و هماهنگی استاندار و در شهرستان‌ها با هماهنگی فرماندار باشد.

ایرانی در پایان تاکید کرد: بنابراین هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان البرز حق شکایت از رسانه‌ها پیش از مذاکره با فرماندار را ندارند.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول