اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندار کرج

خانواده‌های ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس کرج تجلیل شدند

فرماندار شهرستان کرج ضمن دیدار با خانواده‌های ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس این شهرستان، از آنها تجلیل کرد.

خانواده‌های ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس کرج تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدتقی ایرانی صبح امروز با حضور در مراسم تجلیل از همسران جانبازان و آزادگان متوفی گرمدره گفت: همسران جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس،‌ سال‌هاست که برای تحقق اهداف، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش بی‌وقفه دارند.

وی تصریح کرد: تلاش این بزرگواران در چند دوره زمانی قابل تقسیم‌بندی است؛ نخستین دوره مربوط به زمانی است که همسران خود را آماده حضور در جبهه‌های حق علیه باطل کرده و به آنها برای دفاع از جان و مال و ناموس کشور روحیه می‌دادند.

فرماندار شهرستان کرج افزود: دوره دوم ایثار همسران جانبازان و آزادگان پس از جنگ و در زمان بیماری و همچنین بازگشت آنها به کانون خانواده است که همسرانشان از هیچ تلاشی در این دوره نیز فروگذار نکردند.

ایرانی ادامه داد: دوره سوم مربوط به پس از شهادت جانبازان و رحلت آزادگان سرافراز است که همسران آنها باید از این پس نقش پدر و مادر را به صورت توأمان برای فرزندانشان بر عهده گیرند.

وی تاکید کرد: در تمام این 3 دوره، همسران جانبازان و آزادگان تلاشی ایثارگونه داشتند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهدا و ایثارگران همواره دغدغه حفظ دین و وفاداری نسبت به آرمان‌ها، ارزش‌ها و اصول اسلام، انقلاب و امام شهدا را داشتند، ادامه داد: همسران جانبازان و ایثارگران باید در زمان تربیت فرزندان خود به این دغدغه‌ها توجه ویژه و جدی داشته باشند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر ضرورت آمادگی و هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب افزود: نسل چهارم انقلاب در حال شکل‌گیری است و این نسل نیز باید همواره آماده دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب باشد.

ایرانی تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند تلاش بیشتر خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است تا فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن آسیب‌پذیر نباشند.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان برای دیگر جوانان و نوجوانان الگو هستند، اظهار کرد: فرزندان شاهد باید به صورتی تربیت شده و آموزش ببینند که از عهده وظایف و تکلیفی که بر عهده آنهاست، همچون پدران بزرگوارشان برآیند.

فرماندار شهرستان کرج با اشاره به دام‌هایی که در برابر نسل جوان کشورمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که ورود و استفاده از تکنولوژی مانند اینترنت، ماهواره، موبایل و غیره گسترش زیادی یافته است، خانواده‌ها باید بیش از گذشته مراقب فرزندان خود باشند.

ایرانی تاکید کرد: هیچ کس منکر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های جدید نیست، اما نباید استفاده از آنها موجب آسیب دیدن نسل جوان ما شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش نهادهای مسئول شاهد پایین آمدن سن بزهکاری و اعتیاد و برخی از آسیب‌های اجتماعی هستیم که این امر زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است.

این مسئول تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و به طور ویژه نحوه استفاده فرزندانشان از اینترنت، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای را کنترل کنند.

ایرانی تاکید کرد: اگر مسئولیت تربیت و پرورش و توانمندسازی فکری و روحی فرزندان را پدران و مادران به طور مشترک بر عهده نگرفته و به این دغدغه‌ها بی‌توجه باشند، آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری را متحمل خواهند شد که عواقب آن به کل جامعه آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب نیازها و حتی آرمان‌های ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: دیگر ابزار سنتی به تنهایی نمی‌تواند در آموزش، تربیت و پرورش فرزندانمان موثر باشد و نیاز است که خانواده‌ها مراقبت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در پایان گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه همسران جانبازان و آزادگان در میان ملت ایران و مسئولان از احترام و جایگاه ویژه‌ و والایی برخوردار هستند و به مسئولان محلی و شهرستانی تاکید کرده‌ایم که حتی یک لحظه از تلاش در رفع نیازها و دغدغه‌های این بزرگواران غافل نشوند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول