اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی کهگیلویه خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ورودی دهدشت

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: در آستانه نوروز و به منظور معرفی صنایع دستی شهرستان به مسافران نوروزی، نمایشگاه صنایع دستی در ورودی دهدشت برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ورودی دهدشت

خداداد مزارعیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه میراث فرهنگی را آینه تمام نمای فرهنگ کهگیلویه دانست و اظهار داشت: بافت تاریخی شهر دهدشت از جاذبه‌های گردشگری منحصر بفرد شهرستان در سال 64 به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه از حمام‌ها، کاروانسرا، مدارس، بازار، آب انبار، منازل مسکونی، چاه‌های آب و مسجد جامع به نمونه‌هایی از آثار تاریخی واقع در بافت قدیم دهدشت نام برد و افزود: وجود امامزادگان متعدد این شهر را به هفت گنبد معروف کرده است.

مزارعیان وسعت بافت تاریخی دهدشت را 37 هکتار دانست و تصریح کرد: این بافت در ضلع جنوبی شهر کنونی دهدشت قرار گرفته است.

وی با اشاره به شکل‌گیری اداره کل میراث فرهنگی در دهدشت، با بیان اینکه این اداره سال 69 در دهدشت راه‌اندازی شده بود، افزود: در سال 74 اما اداره کل میراث فرهنگی از دهدشت به مرکز استان انتقال یافت.

مزارعیان راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی و گردشگری در این شهر را لازم دانست و گفت: در سال 76 نمایندگی این اداره در دهدشت راه‌اندازی شده است.

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه صنایع دستی را نمادی از فرهنگ بومی و منطقه‌ای دانست و ابراز داشت: در مسیر ورودی دهدشت از سمت بهبهان نمایشگاهی از صنایع دستی شهرستان برپا خواهد شد.

مزارعیان بخش گردشگری شهرستان را متنوع و دارای جاذبه‌های خوب در مناطق مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: به لحاظ موقعیت آب و هوایی و بافت تاریخی سالانه پذیرای گردشگران زیادی است.

این مسئول از اجرای مانور آمادگی خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی و پاکسازی مناطق گردشگری در روزهای آتی خبر داد و تصریح کرد: کمیته‌های هفت‌گانه ستاد خدمات‌دهی به مسافران نوروزی مشخص و هر کمیته کارهای خود را در دستور پیگیری دارد.

انتهای پیام/82016/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول