اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی تاکستان خبر داد

برپایی نمایشگاه اسناد و منابع تات‌شناسی در تاکستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان از گشایش نمایشگاه اسناد و منابع تات‌شناسی در این شهرستان خبر داد.

برپایی نمایشگاه اسناد و منابع تات‌شناسی در تاکستان

حسین طحان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: نمایشگاه تات‌شناسی تاکستان با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی، مشاهیر و فرهیختگان فرهنگ تات در شهر تاکستان گشایش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان ادامه داد: این نمایشگاه در محل میراث فرهنگی شهرستان تاکستان برگزار شد و مورد استقبال قابل توجه شهروندان تاکستانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ تاتی یکی از اهداف و برنامه‌های بسیار مهم است، ادامه داد: این مهم نیازمند عزم و جدیت بیشتر است تا بتوان در تاکستان آن را گسترش داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان ادامه داد: تلاش برای شناساندن زبان تات از جمله فعالیت‌هایی بوده است که با تلاش فعالان فرهنگی در تاکستان صورت گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: زبان تاتی با توجه به قابلیت‌هایی که دارد باید بیش از پیش به آن پرداخته شود و در راستای ارتقای آن نیز فعالیت‌هایی صورت گیرد.

طحان با بیان اینکه نمایشگاه تات‌شناسی تاکستان با همت فرمانداری، شورای شهر و شهرداری تاکستان برپا شده است، ابراز داشت: گزارش کاوش‌های باستان‌شناسی، کتب منتشر شده و اسناد، مدارک و منابع مربوط به زبان تاتی جزو آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه تات‌شناسی تاکستان است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در راستای معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی استان برای علاقه‌مندان برگزار شده و در حال حاضر گام‌هایی برای شناخت تاتی برداشته شده است که قابل توجه بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان عنوان کرد: با توجه به این امر نیازمند بازشناسی بیشتر و بهتر از تاتی هستیم تا بتوانیم نسبت به توسعه این فرهنگ اقدام کنیم.

این مسئول ادامه داد: در خصوص زبان تاتی تاکنون پژوهش‌ها و پیمایش‌های میدانی از سوی پژوهشکده زبان و گویش سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شده و اطلس گویشی و زبان تاتی نیز در مرکز اسناد میراث فرهنگی قزوین واقع در مدرسه امید نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز چند طرح تحقیقاتی در مورد زبان تاتی با سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در دست انجام است، افزود: این اداره از پژوهشگران استان در حوزه زبان برای انجام کارهای پژوهشی و تهیه و انتشار دستاوردهای آنان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/77005/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول