اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد:

بروجرد آماده استقبال از مسافران نوروزی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد گفت: تمام اماکن تاریخی، فرهنگی و تفرجگاه‌های بروجرد آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

بروجرد آماده استقبال از مسافران نوروزی است

 حجت‌الله یارمحمدی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بروجرد آثار تاریخی، مذهبی و مناطق تفریحی و زیارتی بروجرد را بکر و منحصر به فرد برشمرد و گفت: شهرستان بروجرد با دیرینه کهن و غنای فرهنگی و تاریخی، تنوع صنایع دستی و سوغات منحصر به فرد، برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می‌شود.

وی افزود: در این راستا اقدامات و هماهنگی‌های لازم به منظور آماده‌سازی تفرجگاه‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و دیگر مراکز اقامتی میهمانان نوروزی این شهرستان انجام شده است.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی و فرهنگی متعدد، اماکن زیارتی، صنایع دستی و مناطق دیدنی و تفرجی متعدد در دامنه کوه‌های زاگرس، همگی گویای توان و ظرفیت بالای این شهرستان برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و جذب توریست بوده و نشان از قابلیت تبدیل آن به عنوان قطب گردشگری را دارد.

این مسئول با اشاره به وجود استعدادهای بالقوه و بی‌شمار این شهرستان در زمینه‌های مختلف، تصریح کرد: باید بپذیریم در جذب توریست بسیار ضعیف عمل شده و این صنعت درآمدزا و سودآور در شهرستان بروجرد مهجور و غریب مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد به نقش مؤثر تورهای گردشگری در رونق این صنعت اشاره و تصریح کرد: احیاء صنعت گردشگری در این شهرستان نیازمند برنامه‌ای مدون و کارشناسانه است که نیازمند فاکتورهای متعددی است.

یارمحمدی رونق این صنعت را نیازمند مشارکت همه مسئولان امر دانست و افزود: متاسفانه برخی آثار تاریخی بروجرد به دلیل بی‌توجهی و نامهربانی‌ها، در حال تخریب است.

وی وجود بقعه‌های زیارتی و امامزادگان شهرستان  بروجرد را گویای قدمت کهن مذهب اسلام در این دیار برخواند و افزود: قبور مطهر امامزادگان ابوالحسن (ع)، جعفر(ع) و قاسم (ع) در این شهر و بقعه‌های شاه زواریون، امامزاده محسن ابن علی در روستای گوشه، خالدبن علی و امامزاده والیان در حوالی شهر بروجرد، همه ساله پذیرای زوار بی‌شماری است.

این مسئول از شهرستان بروجرد به عنوان دومین شهر بزرگ استان لرستان یاد کرد و گفت: سابقه دیرینه این شهرستان در پرورش اساتیدی همچون مهرداد اوستا، عبدالحسین زرینکوب، جعفر شهیدی و دیگر بزرگان این دیار، گویای سابقه دیرینه فرهنگ و هنر در بروجرد است که همواره مایه مباهات مردم آن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد بیان داشت: مناطق زیبای طبیعی و گردشگری بروجرد از جمله پارک فدک، روستای ونایی، تپه چغا، منطقه سرسبز گلدشت، پارک شهید بهشتی و ده‌ها نقطه دیدنی دیگر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی بروجرد است که یقینا خاطرات به یاد ماندنی را برای آنان رقم می‌زند.

یارمحمدی با اشاره به صنایع دستی و سوغات بروجرد، عنوان کرد: در کنار ورشو، گلیم، جاجیم و ماشته بروجرد، ارده و شیره، آبنبات، کباب، بستنی و حلیم بروجرد زبانزد خاص و عام است.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول