اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران مطرح کرد

افتخارآفرینی 48 ملی‌پوش گچسارانی در ورزش کشور

فرماندار گچساران از حضور 48 ملی‌پوش گچسارانی و افتخارآفرینی آن‌ها در سطح اول ورزش کشور خبر داد.

افتخارآفرینی 48 ملی‌پوش گچسارانی در ورزش کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در برنامه راهپیمایی خانواده که به همت شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان گچساران از نظر ورزش در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف نخست را می‌زند.

فرماندار شهرستان گچساران از وجود 8 هزار ورزشکار شناخته شده و شناسنامه‌دار در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: رویکرد جوانان این شهرستان به ورزش غیر قابل توصیف است.

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مردم شهرستان گچساران از وجود 70 هیئت ورزشی فعال در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: 16 تیم در سطوح مختلف لیگ‌های کشوری اعم از لیگ برتر، لیگ دسته اول و دوم و سوم چه در حوزه آقایان و چه بانوان در کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تعداد 48 ملی‌پوش گچسارانی در سطح اول ورزش کشور مشغول فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی از فوتبال گرفته تا هندبال و واترپلو و هاکی هستند.

رئیس شورای ورزش گچساران ظرفیت‌های دیگر این شهرستان را در بخش‌های مختلف برشمرد و با بیان‌ اینکه بزرگترین ظرفیت این شهرستان ایثارگران هستند از وجود 8 شهید انقلاب که در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در این شهر و در مبارزات بهمن 57 به شهادت رسیدند یادی کرد.

رحیمی وجود 100 آزاده سرافراز، تعداد 2 هزار جانباز و 500 شهید والامقام را از دیگر افتخارات این شهرستان دانست و گفت: وجود حرم حضرت بی‌بی‌حکیمه به عنوان چهارمین حرم اهل بیت کشور از دیگر داشته‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان است.

رحیمی از گچساران به عنوان بام نفتی ایران یاد کرد و گفت: جالب است بدانید این شهرستان منطقه‌ای نفت‌خیز به نام سقلاطون در یک ارتفاع بلند دارد که بدون پمپاژ، نفت از این منطقه به صورت یکسره به جزیره خارک برای صادرات فرستاده می‌شود در حالی که اکنون یک چهارم نفت کشور از این منطقه استحصال می‌شود.

وی وجود دو سد بزرگ چم‌شیر و سد کوثر و داشتن آب و هوایی مختص گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان نام برد و در پایان از همکاری همه دستگاه‌ها برای برپایی چنین برنامه‌ای در این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/82001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول