اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

پوشش 95 درصدی سبد کالای مرحله اول در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مرحله نخست توزیع سبد کالا در سطح استان پوشش 95 درصدی محقق شده است.

پوشش 95 درصدی سبد کالای مرحله اول در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی چهارشنبه ‌شب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص وضعیت تنظیم بازار استان با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و احتمال بروز مشکلات قیمتی در بخش آجیل و خشکبار شب عید، اظهار داشت: امیدواریم مشکلات قیمتی سال گذشته در بازار آجیل وجود نداشته باشد و در حال حاضر نیز بازار در آرامش است. یکی از برنامه‌‌های تنظیم بازار تامین میوه و مرکبات پایان سال است که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

وی به ذخیره سازی میوه شب عید در زنجان اشاره کرد و گفت: برای میوه شب عید حدود 2 هزار تن ذخیره‌سازی میوه صورت گرفته است و برنامه‌های لازم برای تنظیم بازار میوه شب عید در دستور کار قرار دارد. فعال شدن شبکه توزیع برای تنظیم بازار این بخش از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین است که در سال جاری نیز این رویه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با ابراز امیدواری از خبرساز نشدن قیمت پسته در سال جاری، اظهار داشت: مشکلاتی در سال گذشته در شبکه توزیع بود که تلاش می‌شود این مشکلات در سال جاری وجود نداشته باشد. تقویت شبکه های توزیع و تامین به موقع اقلام در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ذخیره سازی 2 هزار تنی میوه شب عید تنها برای تنظیم بازار است، افزود: نیاز استان بیش از این است و ذخایر لازم برای تامین میوه شب عید در شهرستان ‌های استان وجود دارد. در ایام پایانی سال نظارت بر فروشگاه های و مرکز فروش تشدید می شود و بخش نظارتی استان فعالیت خود را تشدید می‌کند.

این مسئول از آغاز به کار نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سطح استان خبر داد و گفت: در پایان نمایشگاه‌های عرضه مستقیم و همچنین فروش فوق‌العاده در سطح شهر زنجان و همه شهرستان‌های استان اجرایی می شود. در پنج شهرستان استان نمایشگاه بهاره برپا خواهد شد و نظارت بر نحوه خرید و فروش این مراکز نیز برنامه‌ریزی شده است. تشدید نظارت بر توزیع سبد کالا، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های توزیع صورت می گیرد و تاکید بر حضور دائمی بازرسان در محل است که به توان اقدامات لازم را در محل صورت داد. حضور بازرسان موجب انتقال به موقع مشکلات و رسیدگی به موقع مشکلات مردم خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به صف‌های موجود در توزیع سبد کالا و اینکه آیا می‌توان تا پایان سال همه مشمولان طرح این سبد را دریافت کنند، اظهار داشت: پیش‌بینی شده است تا پایان سال همه مشمولان سبد کالای خود را دریافت کنند اما اگر افرادی موفق به دریافت سبد خود نشوند سهمیه سبد کالای آن‌ها محفوظ خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به مرغ توزیعی در استان اشاره کرد و گفت: مرغ توزیعی استان و اکثر استان‌های کشور از محل ذخیره‌سازی بوده است. جهت حمایت از تولید و برای ایام پیک مصرف اقلام لازم ذخیره سازی شده بود که برای سبد کالا نیز از محل همین ذخایر استفاده شده است و زمان لازم برای مصرف را دارد. در مقاطع مختلف توزیع می شود و مشکلی در استفاده از آن وجود ندارد.

انتهای پیام/73007/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول