اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

نوع‌دوستی مردم باشت در جشن نیکوکاری متبلور می‌شود

امام جمعه باشت گفت: نوع‌دوستی مردم باشت در جشن نیکوکاری متبلور می‌شود.

نوع‌دوستی مردم باشت در جشن نیکوکاری متبلور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز جشن ملی احسان و نیکوکاری شهرستان باشت در قالب همایش رابطین فرهنگی، خیرین و عاملین زکات با حضور فرماندار، امام جمعه باشت، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) باشت، مسئولان شهرستانی و خیرین نیکوکار شهرستان باشت در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه باشت در این مراسم ضمن تقدیر از حضور همیشه در صحنه‌ مردم و خیرین در راستای دستگیری از نیازمندان و همچنین با تجلیل از کمیته امداد که متولی اجرای چنین برنامه‌ای است، اظهار کرد: جلسات احسان و نیکوکاری سراسر معنویت، نیکی و خیرات است بنابراین توجه به این مجالس توجه به اصل نیکوکاری است.

امام جمعه باشت در ادامه با بیان اینکه در دین مبین اسلام دستگیری از نیازمندان اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: بنیان نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که به دست معمار کبیر انقلاب صورت گرفت و این عمل امام ابتکاری بزرگ در حمایت از فقرا و مستضعفین در جامعه است.

وی اذعان داشت: اگر چه نهادها و ادارات زیادی در یاری نیازمندان سهیم هستند اما کمیته امداد محور محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت احساس نوع‌دوستی در میان انسان‌ها گفت: نوع دوستی موضوعی ارزشمند در میان مخلوقات است که میزان و درصد آن در میان انسان به مرتبه اعلا رسیده و این موضوع با به درد آمدن قلب انسان از فقر دیگری مشاهده می‌شود.

عبودی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان باشت همیشه شاهد نوع دوستی‌های فراوانی بوده و باید اعلام کرد که این نوع دوستی در میان عموم مردم آشکار است به خصوص در قوم لر که از ویژگی‌‌های بارز آنان محسوب می‌شود.

امام جمعه باشت ادامه داد: هم اکنون لازم است عموم مردم با حمایت‌های مادی و معنوی خود از کمیته امداد امام خمینی(ره) که انصافا در راستای خدمت به نیازمندان زحمات فراوانی می‌کشند همراه و یاور این نهاد باشند و تا خودکفایی کامل محرومان تلاش کنند.

به گفته وی؛ هرگونه اقدامی در این خصوص اگر چه کوچک، ارزشمند بوده و شایسته اجری فراوان است چرا که در یاری محتاجان نیت اصل است.

انتهای پیام/82017/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول