اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره):

جشن نیکوکاری در 15 هزار پایگاه در کشور برگزار می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همزمان با برگزاری بیست و چهارمین سال جشن نیکوکاری امسال این جشن در 15 هزار پایگاه شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

جشن نیکوکاری در 15 هزار پایگاه در کشور برگزار می‌شود

سعید ستاری در حاشیه سفر به استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: روزهای 14، 15 و 16 اسفندماه امسال با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفین و فدراسیون ورزش‌های همگانی بیست و چهارمین دوره جشن نیکوکاری در سراسر کشور برگزار می‌شود که در این رابطه بیش از 23 هزار مسجد تدارک دیده شده تا با مسجد محوری بتوانیم کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم.

وی تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت هیئت امنای مساجد و تشریک مساعی با آنها سعی می‌کنیم تا مساجد به عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

ستاری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری این جشن در سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد در نخستین روز برپایی آن بیش از 100 هزار پایگاه در مدارس کمک‌های دانش‌آموزی را جمع‌آوری کرده و از طریق انجمن اولیا و مربیان و ظرفیتی که در این زمینه وجود دارد کمک‌های جمع‌آوری شده بین دانش‌آموزان نیازمند در اولین فرصت توزیع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در روز پنجشنبه 15 اسفندماه جشن نیکوکاری در 15 هزار پایگاه شهری و روستایی سراسر کشور برگزار شده و در این روز 23 هزار پایگاه مساجد نیز فعال هستند تا کلیه عایدات جمع‌آوری شده و برای کمک به نیازمندان با اولویت مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان‌ها توزیع شود.

وی بیان کرد: در روز جمعه نیز قرار است با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی در قالب پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری همایش استانی و شهرستانی در این زمینه شاهد جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده و در این روز در مصلاها نیز پایگاه‌هایی دایر است تا مردم خیر و نیک‌اندیش کشورمان بتوانند در این حوزه کمک‌های خود را به نیازمندان تقدیم کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال گذشته 70 میلیارد تومان در جشن نیکوکاری کمک شده است، یادآور شد: در استان اردبیل نیز ظرفیت جمع‌آوری کمک‌های مردم در جشن نیکوکاری بیش از یک میلیارد و 60 میلیون تومان بوده که ما امسال یقین داریم که دو برابر این رقم حدود دو میلیارد تومان کمک‌های مردمی و نیکوکاران در این استان جمع‌آوری شده و تقدیم افراد نیازمند می‌شود.

ستاری ادامه داد: با حضور پرنشاط نیکوکاران با هدف توانمندسازی خانواده‌های نیازمند کمک‌های جمع‌آوری شده در اولین فرصت به دست نیازمندان رسیده تا بتوانند در آستانه سال جدید خریدهای خود را انجام دهند.

کمک یک‌هزار و 200 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در 10 ماهه امسال مردم نیک‌اندیش و خیر ایران بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به اشکال مختلف به افراد نیازمند و مستمند کمک کردند که این کمک‌ها در جشن‌ها، برنامه‌های مختلف و مناسبت‌های متنوع بوده است.

وی به گسترش شبکه‌های نیکوکاری در سطح کشور با محوریت مساجد و هیئت امنا اشاره کرد و افزود: سال آینده تلاش می‌کنیم تا این مراکز که هم اکنون تعداد آنها حدود یک‌هزار مورد است به بیش از پنج هزار شبکه و مرکز نیکوکاری ارتقا یابد تا با سرعت عمل بیشتر بتوانیم در خدمت نیازمندان باشیم.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول