اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان خبر داد

جمع‌آوری کمک‌های کردستانی‌ها در بیش از هزار پایگاه جشن نیکوکاری

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از ایجاد یک‌هزار و 249 پایگاه جشن نیکوکاری به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این استان خبر داد.

جمع‌آوری کمک‌های کردستانی‌ها در بیش از هزار پایگاه جشن نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا رحیمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های جشن نیکوکاری سنندج که با حضور اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یک‌‌هزار و 249 پایگاه شامل یک‌‌هزار و 208 پایگاه ثابت و 41 پایگاه سیار به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان به ویژه در میادین اصلی و ورود و خروجی شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

وی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده جشن نیکوکاری سال گذشته در استان را بیش از 5 میلیارد و 205 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بیش از 2 میلیارد از کمک‌های مردمی در سال گذشته نقدی و 2 میلیارد و 608 میلیون ریال آن نیز کالا بوده است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری کمیته امداد به عنوان متولی برگزاری جشن نیکوکاری جمع‌آوری 740 میلیون تومان کمک‌های مردمی در سال‌جاری است که امیدواریم با حمایت سایر دستگاه‌ها و مشارکت مردم خیر و نوعدوست استان شاهد تحقق این مهم باشیم.

تحقق 82 درصدی تعهدات

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به تحقق 82 درصدی تعهدات استان در جشن نیکوکاری سال گذشته اضافه کرد: تعهد استان در جشن نیکوکاری سال گذشته جمع‌آوری 6 میلیارد و 385 میلیون ریال بود که با جمع‌آوری 5 میلیارد و 205 میلیون ریال موفق به تحقق 82 درصد تعهدات شدیم.

رحیمی تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته را یک‌هزار و 158 پایگاه ثابت و 34 پایگاه سیار عنوان و بیان کرد: به منظور توسعه و ارتقاء بیش از پیش مشارکت‌های مردمی در این جشن تعداد پایگاه‌های امسال به یک‌هزار و 249 پایگاه ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه استان ما در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی جزو 5 استان برتر کشور است، گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید بتوانیم در این زمینه توفیقات بیشتری را کسب نماییم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی در برگزاری جشن نیکوکاری دانست و بیان کرد: فرهنگ‌سازی کمک به همنوعان و تلاش در راستای ایجاد شادی و نشاط در بین اقشار نیازمند در روزهای آغازین سال نو از دیگر اهداف برگزاری این جشن ملی است.

حمایت کمیته امداد از 133 هزار مددجو

وی در ادامه از حمایت این نهاد از 133 هزار مددجو در قالب 54 هزار خانوار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این نهاد از بیش از 10 هزار دانش‌آموز، 2 هزار دانشجو و 6 هزار یتیم زیر 15 سال حمایت می‌کند.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان، این نهاد در زمینه جمع‌آوری زکات نیز طی چند سال اخیر جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

رحیمی در پایان از جمع‌آوری 12 میلیارد تومان زکات در این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: بیش از 257 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی از محل جمع‌آوری و تشویقی زکات در سطح استان به ویژه مناطق محروم احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول